Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T-rex
Hej!
Har ett problem, min bil går ner på 3-4 cylindrar vid medelmåttig till fullgas.
På tomgång och jämn körning är det inga problem alls.
Det som är bytt är följande : Fördelarlock, rotor, inloppspackning, (bränslefilter ½ års sen)
samt översyn av vacum slangar, tätningar till spridarna (tändstift ca ½ års sen oxå, såna med 4 -
armar från mekonomen.
Mina tankar går till om ett eller fler tändstift skulle kanske vara dåligt ändå, bränslefilter-
inköppt på biltema ( har kört lite på etanol om det kan satt igen filtret.)
sist bränslepump??. INGA varningslampor lyser i panelen.
Hoppas ni allsvetare kan ha en aning om vad detta kan vara.
Ska oxå säga att detta händer 8 av tio ggr. så att säga intermitent fel, eller hur det nu stavas :oops:
Mvh Thomas

Bil: 855 T5 96:a svensk
av jbl
Jag skulle genast byta stift till NGK och gärna platina eller Irridium varianten. Kan mycket väl bero på stiften eller tändkablar.

Men byt stiften till NGK.
av Daddan
Har aldrig haft en negativ erfarenhet av NGK, började anväda dem redan till moppen :)
Har faktiskt haft problem med stift från andra leverantörer, tex Feltemas som jag testade en gång.

Tändkablarna har jag fått problem med redan efter 1 år trots mekonomenkvalitet, kolla dem med.
av T-rex
Jaa. feltema har ju inga stift till våra turbomodeller, o jag skulle nog inte köpa stift där ändå.
Nu blev det volvo orginalstift + bränslefilter iaf, får se om d3et löser problemet....
av Daddan
På Feltema skulle jag inte köpa något till T5-an. Detta exempel var till en Sopel när jag studerade... Kolla som sagt kablarna! Mät med Ohm-mätare, det ska inte skilja i motstånd mellan kablarna.
av T-rex
Daddan skrev:På Feltema skulle jag inte köpa något till T5-an. Detta exempel var till en Sopel när jag studerade... Kolla som sagt kablarna! Mät med Ohm-mätare, det ska inte skilja i motstånd mellan kablarna.
Kommer det verkligen inte att skilja på kablarna? längden spelar väl roll?? eller e jag helt ute o cyklar :oops:
Bytte aif till orginalstift o bränslefilter o det verkar varit problemet.....
Tack för alla råd o förslag Thomas
Nivomat

Jag har en liggandes i fullt fungerande skick. Sak[…]

Tack för svar Funk Jag har laddat ned appen[…]

Elpriset

Oklart hur det skulle delas ut, räknas det pe[…]

Bromsbelägg byte

Tjena, nu har jag gett mig på att byta broms[…]