- ons 12 mar 2014, 13:48
och jag är sugen på en V40 T5 R-design. Ska bara övertala mig att jag klarar mig utan awd! 

Moderator: Moderatorer
Exquattro skrev:XC90, Vi är tydligen flera som brottas med AWD-samvetet. Själv bestämde jag mig dock idag i en lite grusuppförsbacke för att snabbt ta mej ut på landsvägen, med lite snedställda framhjul hann bilen börja glida till i sidled innan det puttade på bakifrån.. Bättre med bara framhjulsdrift så har man i alla fall inte det att reta sig på :(Inte ofta man hör en plädering för ej AWD så tack:)
simonhalmstad skrev:Då har vi ytterligare en D4 motor med 190 dom andra har 181 numera det var väldigt vad dom rör till det nu sträcker sig D4 hästkrafterna från 163-190. :roll: Ersätter T5 Drive-E 5-cyl T5? Eller kommer den erbjudas parallellt med nya T5 4-cyl, skulle den ersätta 5-cyl så finns det inte många sådana rullande i Sverige.Var glad simon i hstad att TeknikensVärld har mått upp mer hk och mer vrid än VOLVO deklarerat.
XC90_Executive skrev:Jag lyckades inte övertala mig själv att jag klarar mig utan awd dock!BMW?Så jag beställde en annan modell.