Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
XC90, Vi är tydligen flera som brottas med AWD-samvetet. Själv bestämde jag mig dock idag i en lite grusuppförsbacke för att snabbt ta mej ut på landsvägen, med lite snedställda framhjul hann bilen börja glida till i sidled innan det puttade på bakifrån.. Bättre med bara framhjulsdrift så har man i alla fall inte det att reta sig på :(
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag kanske borde behålla min V60 T6 awd R-design Polestar då, eftersom fyrhjulsdriften funkar perfekt! :wink:

Stampar jag full gas från stillastående när det är fuktigt på vägen så spinner alla fyra loss och om jag svänger på ratten innan jag kör iväg så dansar baken ut.
av perhall
HK och Bose har allmänt dåligt rykte gällande ljudkvalitet... kostar det fortfarande ca 14000 med PS så får man en HK-anläggning?
Dåligt!
Per
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Men det kan inte bli sämre än vad det redan är för premium sound -14 är hel kass.
av perhall
Exquattro skrev:XC90, Vi är tydligen flera som brottas med AWD-samvetet. Själv bestämde jag mig dock idag i en lite grusuppförsbacke för att snabbt ta mej ut på landsvägen, med lite snedställda framhjul hann bilen börja glida till i sidled innan det puttade på bakifrån.. Bättre med bara framhjulsdrift så har man i alla fall inte det att reta sig på :(
Inte ofta man hör en plädering för ej AWD så tack:)
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
simonhalmstad skrev:Då har vi ytterligare en D4 motor med 190 dom andra har 181 numera det var väldigt vad dom rör till det nu sträcker sig D4 hästkrafterna från 163-190. :roll: Ersätter T5 Drive-E 5-cyl T5? Eller kommer den erbjudas parallellt med nya T5 4-cyl, skulle den ersätta 5-cyl så finns det inte många sådana rullande i Sverige.
Var glad simon i hstad att TeknikensVärld har mått upp mer hk och mer vrid än VOLVO deklarerat.
Är inte det positivt (bra) för oss som gillar VOLVO ?

Ha det bra i VOLVO

/Thomas ;-//
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jo visst är det mycket bra. :) Mest för att jag tycker det blir lite rörigt för många med massa olika hästkraftsalternativ exempelvis inom D4. Men som någon sa här skulle dom skriva V60 D4 på 190HK skulle kanske färre köpa D5 med bara 25HK mer. :)
av perhall
XC90_Executive skrev:Jag lyckades inte övertala mig själv att jag klarar mig utan awd dock! :wink: Så jag beställde en annan modell.
BMW?
Konstigt elfel

Har du förstärkare till stereon.?? D&aum[…]

Det är i grunden samma motor. Så, ja de[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]