Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Är det dumt att köpa en diesel utan värmare;blir det dåligt med värme i kupen då,kan få köpa en v70 2,4 d 2006 med 25000 mil på mätarn och fullservad för 40000 kr men blir tveksam om diesel värmaren.
Användarvisningsbild
av wissel
Är det en Importbil ?
Italiensk ?
Jag skulle läsa av den med Vida för att kolla mätarställning osv !
Användarvisningsbild
av milktrucker
ja, 2.4D är en stor och törstig motor som faktiskt klarar av att komma upp i arbetstemp utan värmare under vinterhalvåret, men det tar ju så klart en stund. räkna med någon mil eller 2.

vad jag vet är alla bilar som säljs i norden utrustade med bränsledriven värmare som standard, bilar anpassade för europa har väl den som bara värmer motorn vid start/drift.
av volvofantast
milktrucker skrev:ja, 2.4D är en stor och törstig motor som faktiskt klarar av att komma upp i arbetstemp utan värmare under vinterhalvåret, men det tar ju så klart en stund. räkna med någon mil eller 2.

vad jag vet är alla bilar som säljs i norden utrustade med bränsledriven värmare som standard, bilar anpassade för europa har väl den som bara värmer motorn vid start/drift.
Då är det så att den saknar tidur då?,då bord det inte vara något problem med att fp värme i bilen iallafall?
Användarvisningsbild
av wissel
volvofantast skrev:enligt transportstyrelsen så är den inte importerad utan svensksåld,
Hmm...tillverkad år/mån ?
Första gången i Sverige = samma datum/år ?
jag skulle kolla på VIN faktiskt !
men det är jag det som är en misstänksam man när jag stöter på "felaktiga" data....
:-)
av volvofantast
wissel skrev:
volvofantast skrev:enligt transportstyrelsen så är den inte importerad utan svensksåld,
Hmm...tillverkad år/mån ?
Första gången i Sverige = samma datum/år ?
jag skulle kolla på VIN faktiskt !
men det är jag det som är en misstänksam man när jag stöter på "felaktiga" data....
:-)
självklart ska man vara misstänksam ,vill inte gå på en mina,
tillverkad 2006-02 och trafik i sverige 2006-03.då borde den väl vara svensksåld?
Användarvisningsbild
av wissel
Joo, :D
men vem "f%^*n" har demonterat värmaren ? :roll:
Den kanske bara saknar tiduret ?? :shock:
av volvofantast
wissel skrev:Joo, :D
men vem "f%^*n" har demonterat värmaren ? :roll:
Den kanske bara saknar tiduret ?? :shock:
Misstänker att den saknar tiduret.?
Hur kan man kolla om det sitte en värmare utan tidur?
Kan man programera in ett tidur?
Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Bör inte vara någon skillnad. Samma mot[…]

Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]

Volvo car UX

Enligt supporten ska det inte vara någon far[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]