Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Är det dumt att köpa en diesel utan värmare;blir det dåligt med värme i kupen då,kan få köpa en v70 2,4 d 2006 med 25000 mil på mätarn och fullservad för 40000 kr men blir tveksam om diesel värmaren.
Användarvisningsbild
av wissel
Är det en Importbil ?
Italiensk ?
Jag skulle läsa av den med Vida för att kolla mätarställning osv !
Användarvisningsbild
av milktrucker
ja, 2.4D är en stor och törstig motor som faktiskt klarar av att komma upp i arbetstemp utan värmare under vinterhalvåret, men det tar ju så klart en stund. räkna med någon mil eller 2.

vad jag vet är alla bilar som säljs i norden utrustade med bränsledriven värmare som standard, bilar anpassade för europa har väl den som bara värmer motorn vid start/drift.
av volvofantast
milktrucker skrev:ja, 2.4D är en stor och törstig motor som faktiskt klarar av att komma upp i arbetstemp utan värmare under vinterhalvåret, men det tar ju så klart en stund. räkna med någon mil eller 2.

vad jag vet är alla bilar som säljs i norden utrustade med bränsledriven värmare som standard, bilar anpassade för europa har väl den som bara värmer motorn vid start/drift.
Då är det så att den saknar tidur då?,då bord det inte vara något problem med att fp värme i bilen iallafall?
Användarvisningsbild
av wissel
volvofantast skrev:enligt transportstyrelsen så är den inte importerad utan svensksåld,
Hmm...tillverkad år/mån ?
Första gången i Sverige = samma datum/år ?
jag skulle kolla på VIN faktiskt !
men det är jag det som är en misstänksam man när jag stöter på "felaktiga" data....
:-)
av volvofantast
wissel skrev:
volvofantast skrev:enligt transportstyrelsen så är den inte importerad utan svensksåld,
Hmm...tillverkad år/mån ?
Första gången i Sverige = samma datum/år ?
jag skulle kolla på VIN faktiskt !
men det är jag det som är en misstänksam man när jag stöter på "felaktiga" data....
:-)
självklart ska man vara misstänksam ,vill inte gå på en mina,
tillverkad 2006-02 och trafik i sverige 2006-03.då borde den väl vara svensksåld?
Användarvisningsbild
av wissel
Joo, :D
men vem "f%^*n" har demonterat värmaren ? :roll:
Den kanske bara saknar tiduret ?? :shock:
av volvofantast
wissel skrev:Joo, :D
men vem "f%^*n" har demonterat värmaren ? :roll:
Den kanske bara saknar tiduret ?? :shock:
Misstänker att den saknar tiduret.?
Hur kan man kolla om det sitte en värmare utan tidur?
Kan man programera in ett tidur?

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]

Erfarenheter XC90?

Jag är mycket nöjd med min V70n, den b&a[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &au[…]