Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SweRonin
chaffis75 skrev:Förstår inte riktigt ditt behov av awd, som du beskriver det så hade jag hellre tagit nya automatlådan och nya motorn.
Om du däremot kör mycket med släp eller husvagn och mycket i skogarna då är ju såklart awd användbar, synd bara man inte kan få nya automatlådan till den.
Fredrik
Ja du jag vet inte heller :)

Alla i min närhet säger att man "kan" inte ha suv/xc och inte välja awd

Vill inte köpa bilen sen efter 1 månad känna fan va dum jag var å inte valde awd eller nått

När jag köpte min s60 valde jag typ alla paket för att inte känna att jag har missat nått och ändå blev det fel och sålde efter ett å ett halvt år
Vill inte göra samma sak
av Lövet
I så fall snackar "alla" struntprat. Köp bil efter dina behov. Åker du på asfalt och inte drar tunga släp så kommer det gå hur bra som helst.
Det säljs MÄNGDER med XC60 FWD så det är inga problem att sälja den begagnat. Under tiden får du en lättare bil som drar mindre bränsle och kostar mindre i skatt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
andreas_lofgren skrev:I så fall snackar "alla" struntprat. Köp bil efter dina behov. Åker du på asfalt och inte drar tunga släp så kommer det gå hur bra som helst.
Det säljs MÄNGDER med XC60 FWD så det är inga problem att sälja den begagnat. Under tiden får du en lättare bil som drar mindre bränsle och kostar mindre i skatt.

Men det blir rätt stor skillnad med FWD vs AWD på XC60. Antar att det är vikt/tyngdpunkt som gör att det blir större skillnad än en mindre bil.

Efter tur i en XC60 D4 fwd aut med samma körsätt som tidigare resulterade i mycket hjulspinn och slit i ratten. Känns sådär! Hade en XC60 D5 awd aut (polestar) R-design under två år och jag fick ett fel en gång som gjorde att DSTC behövde service = bilen blev bara framhjulsdriven och skillnaden var enorm!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fast det är en 5 år gammal bil och lika gammalt test :wink:

I senaste(?) eller förra AM&S testas bland annat XC60 D4 VEA och XC60 D4 awd. Där tyckte dom att awd:n hade bättre köregenskaper.
av SweRonin
Nää jag har aldrig gillat biltester.

Jag får provköra och känna efter

Tänker nu på vilken färg jag skall välja och några inlägg här har en sådan funktion som man kan rösta
Hur fixar jag en sån :). Kan jag lägga till det nu i denna tråd eller? (Är ingen forum expert som ni ser)

Vad tycker ni om priset då? Pruta mer lr tror ni att det är lägsta man kan komma. Vad fick ni för om man får fråga?

D4 awd aut, mom, BE, klimat med timer, metallic 377tusen
Samma som ovan fast FWD 359tusen
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Någon mörkare färg tycker jag passar bra på nya XC60 då den har mycket mer krom än tidigare. Caspain Blue verkar snygg och lite ovanlig. Vill man ha en väldigt praktisk färg så är seashell beige väldigt bra. :)
av SweRonin
Så nu är det klart tack för all tips

Det sluta med en xc60 d4 fwd, aut, mom, BE, twilight bronze, klimatpaket och svarta valder 17 tum?.
Notan sluta på 352tusen

Funderar över att lägga till park sensor fram. Ni som har xc60 är det svårt å se fram vid parkering
Ngn som vet vad det kostar att eftermontera?

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]