- tor 10 apr 2014, 18:43
Hejsan.
I måndags köpte jag en Volvo v70 Awd 98 som jag då tyckte var i riktigt bra skick.
Nu när jag har haft den några dagar plus besiktat den så har det uppkommit några saker som jag
skulle vilja ha hjälp / Tipps med.
1 Kardanaxeln bak är borta, varför skulle man ta bort den?
Nya ägaren har lovat att betala för att få dit en begagnad som han har köpt.
Vad kan det uppstå för komplikationer då?
2 Motorhuven stängs inte helt, låsen tar huven men den går att lyfta någon cm. Hur kan jag få bort det?
3 Fjädrarna fram sitter lösa upptill, Vad är det vanligaste som är felet då?
4 Jag fick ingen nyckel till dragkroken och fick en 2a på det, kan jag ta bort låset och i så fall hur gör jag det utan nyckel?
Jag hoppas på att ni har tips på hur jag kan rädda bilen då den är riktigt fin och skön på alla andra sätt.
Annars så kommer jag att försöka häva köpet.
Tack på förhand
Ambjörn
I måndags köpte jag en Volvo v70 Awd 98 som jag då tyckte var i riktigt bra skick.
Nu när jag har haft den några dagar plus besiktat den så har det uppkommit några saker som jag
skulle vilja ha hjälp / Tipps med.
1 Kardanaxeln bak är borta, varför skulle man ta bort den?
Nya ägaren har lovat att betala för att få dit en begagnad som han har köpt.
Vad kan det uppstå för komplikationer då?
2 Motorhuven stängs inte helt, låsen tar huven men den går att lyfta någon cm. Hur kan jag få bort det?
3 Fjädrarna fram sitter lösa upptill, Vad är det vanligaste som är felet då?
4 Jag fick ingen nyckel till dragkroken och fick en 2a på det, kan jag ta bort låset och i så fall hur gör jag det utan nyckel?
Jag hoppas på att ni har tips på hur jag kan rädda bilen då den är riktigt fin och skön på alla andra sätt.
Annars så kommer jag att försöka häva köpet.
Tack på förhand
Ambjörn