Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag har försökt läsa på om Volkswagens modeller, men grundkonstruktionen är i dom flesta modeller är väldigt gamma för att vara en av världens största biltillverkare. Sen har det iofs kommit lite uppdateringar. Men det kallar jag inte för helt nu modell.
Användarvisningsbild
av Perc
andreas_lofgren skrev:
simonhalmstad skrev:Dom skulle kunna ha livcykler på 5 år och ändå tjänar pengar, men dom vill tjäna så mycket som möjligt och drar ut på livcykeln, Volvo måste nog ha lite längre livcykler för att det inte ska bli för dyrt.
Om bilarna säljer, varför byta ut dem i förtid?
Perc skrev:Inte så konstigt, vem vill ha en sedan?
Hela världen förutom Sverige och Norge i princip.
Och Finland. Men jo, jag förstår att bilkulturen är olika. Här finns det väl knappt nån familjefar (el dyl) som skulle komma på tanken att köpa en sedan eller en småbil. I andra länder är det fullt normalt att lasta in familjen i en Clio och åka iväg.
Precis, även kombibilarna i den lill storleksklassen verkar sälja dåligt här, som t.ex Seat Ibiza Kombi, Renault Clio Kombi etc. Här är det storkombi som gäller. Undrar hur mycket mer suvar kommer bli populära i Sverige. :D
simonhalmstad skrev:Jag har försökt läsa på om Volkswagens modeller, men grundkonstruktionen är i dom flesta modeller är väldigt gamma för att vara en av världens största biltillverkare. Sen har det iofs kommit lite uppdateringar. Men det kallar jag inte för helt nu modell.
Fast hur definierar du "grundkonstruktion"? Det går att argumentera för att "grundkonsturktionen" i dagens V70 är från 1992 när 850 kom.
Du ser ju fortfarande på den nuvarande passatbilen att det är exakt samma linjer som på den som var 2006!
andreas_lofgren skrev:
simonhalmstad skrev:Jag har försökt läsa på om Volkswagens modeller, men grundkonstruktionen är i dom flesta modeller är väldigt gamma för att vara en av världens största biltillverkare. Sen har det iofs kommit lite uppdateringar. Men det kallar jag inte för helt nu modell.
Fast hur definierar du "grundkonstruktion"? Det går att argumentera för att "grundkonsturktionen" i dagens V70 är från 1992 när 850 kom.
Jag är helt med på vad du menar; men när "nya" Passat kom gjordes det väl dock ganska tydligt klart att det var en större facelift snarare än en ny bil. Interiören är ju i princip identisk, och grundformerna exteriört likaså.
Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]