NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av musjohanssonq
Hejsan!

Häromdagen fick jag upp ett felmeddelande där det stod att något var fel på halvljuset. Och mycket rätt så lös inte xenonlampan.
Så jag körde iväg och köpte mig en ny lampa och pluggade in den lite snyggt. Den funkade fortfarande inte. Nu idag så provade jag att byta en säkring som hette "Helljuset höger, extraljuse, reläspole." Detta var det närmsta jag hittade till halvljuset men det fungerade inte heller.

Nästa steg så provade jag att byta den lilla röda grejen som pluggas in bakom lampan (glömt namnet) och fortfarande utan resultat.

Vad är nästa steg? Vad i hela friden kan vara fel? Bor förövrigt i Norge och är inte allt för intresserad av att låta Volvo här titta på den då dom tar hiskliga summor.
av getsome
Du troligtvis fel på ballasten eller tändaren , ballasten är styrboxen och tändaren är en liten låda som skickar in 23 kV in i lampan för att tända den , denna kan förvisso sitta i själva ballasten
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]