- tis 01 apr 2014, 13:05
Service gör du en gång per år. Maxigarantin ger ju en extra säkerhet, men det är inte särskilt problemtyngda bilar så jag hade inte betalat många tusen extra för den ärligt talat. Visst måste grejerna bytas tidigare om den gått långt, men i en perfekt värld hade alla kört bilar med 0 mil som kostade 0 kronor. Har du en budget att hålla dig till är det ålder eller mil som gäller. Personligen resonerar jag utifrån andrahandsvärde som största kostnadspucken. Du kan då för X pengar köpa en äldre bil med få mil, när du ska sälja denna om några år kommer den fortfarande ha låga mil tack vare din körsträcka, men kommer ha dykt i pris pga sin höga ålder. Då hade jag hellre i din sits köp en nyare bil med mer mil, för efter några år kommer den var nyare och ändå inte ha galet mycket mil på sig.
Tyvärr finns inte alltid de perfekta bilarna ute till försäljning :) Jag lade blocketbevakning som mailade mig varje gång ny bil med den spec jag ville ha kom upp på blocket och knep till slut min perfekta spec. Men det tog några månader.
V40:

Alltid på Evolution diesel.