Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av swed
Hej,
är det nån inställning man måste göra för att markbelysningen ska fungera?

Mina lampor i backspeglarna har aldrig fungerat (i alla fall inte sen jag köpte bilen).
Har försökt kolla igenom menyerna i bilen och även läst instruktionsboken.
Lampan ser hel ut och jag har även provat att sätta i en ny.

Nån som har nåt förslag?

//Bosse
Nej, det finns ingen inställning utan dom ska lysa endast när du trycker på "lamp" knappen på fjärren.

Mvh
Per
pergrein skrev:Nej, det finns ingen inställning utan dom ska lysa endast när du trycker på "lamp" knappen på fjärren.

Mvh
Per
Hehe, :oops: upptäckte det nu...
dom funkar!

Tack för svar!
Vad bra :-)-) Jag skulle villa att dom lyser när man slår av eller låser upp bilen och det är mörkt ute.

Mvh
Per
pergrein skrev:Vad bra :-)-) Jag skulle villa att dom lyser när man slår av eller låser upp bilen och det är mörkt ute.

Mvh
Per
Håller med, så "brukar" det vara.
pergrein skrev:Vad bra :-)-) Jag skulle villa att dom lyser när man slår av eller låser upp bilen och det är mörkt ute.

Mvh
Per
På min V50 MY12 brukar jag trycka på lampknappen så mark- och ledbelysningen tänds samtidigt som jag, 1 sek senare låser upp bilen. Så lyser det i 30/60/90 sek beroende på inställning.
Jo, så kan man ju göra men tycker funktionen ska finnas där ändå. Jag har ju keyless så det blir väldigt lite tryckande på nyckeln.
Dom kommer ju tändas först när man rör i handtaget, men bättre än inte alls...

MY14 har ju fått lampor under dörrarna så vid urstigning är det inte lika noga nu men lite mer ljus skadar ju inte.

Med vänlig hälsning
per
Håller med där, pergrein, hade varit smidigt om det hade gått att kombinera.

Ja, tänds dom när du rör vid handtaget känns det en aning meningslöst, då är man liksom redan framme vid bilen 8)
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]