- tis 30 jan 2007, 10:56
Frigge skrev:erikeriksson skrev:Hej igen, nu har följande hänt.alla kan vi klanta oss här är ett sånt fall min kära granne lämnade sin fina 245a 90 med 7000 mil på mätaren till en verkstad som skulle byta olja och dem lyfte upp bilen med en 2-pelarlyft och vid rätt arbetshöjd så tippade bilen och ställde sig på baken och framänden slog i taket snacka om klantighet :lol: mvh/roger
Bilen är inlämnad på en känd verkstad (dock ej märkesverkstad) som konstaterade att felet var två brända avgasventiler, orsaken dock osäker, kan vara dåliga ventiltätningar.
När de nu skulle provstarta bilen, på tomgång, efter topplocksrenoveringen med nybytt kamrem, kamspännare och vattenpump, så hoppar remmen av och två nya insugsventiler går sönder. Så nu ska de fixa det felet.
Jag frågar då om inte kolven då är skadad men han påstår att det inte är någon fara. Kan något ha hänt med motorn som gör den sämre eller visar sig senare??
Risken att det hänt något med motorn är minimal. Ventilerna sitter snett ner i motorn o kröker sig DIREKT vid kontakt med kolven. Däremot skulle ju jag undra vad mer dom klantat sig med
Det jag inte gör idag
behöver jag inte göra om i morgon.
Har ppc Hjälper gärna till.
behöver jag inte göra om i morgon.
Har ppc Hjälper gärna till.