- ons 26 mar 2014, 20:23
Tjena folket,
Tänkte fråga efter lite tips och idéer vad som kan vara felet på min 850 :)
Funkade finfint i ca 1-2 månader sen började den bete sig igen.
Det som händer är, den startar och går relativt fint. Men när den börjar bli varm så börjar den småblurra på tomgång. Gasar man till hastigt så blurrar den rejält och nästan dör. Gasar man upp den försiktigt så inga problem. Ett par hastiga tryck på gaspedalen så blurrar den död på sig själv och så går den inte starta förrän den stått en stund och tänkt över sitt liv.
Gasar man hastigt och håller den på blurret en stund svartryker den, tjock blandning kan jag tänka.
En idé som pappa har är att insprutningsrelät har gett med sig.
Även låter det som den tjuvar luft någonstans när man lyssnar noga vid gasning.
Ja, någon som haft liknande problem? Någon som har någon idé vart jag ska börja?
Felkoder får jag bara på luftpump och luftpumpsrelä :)
Tänkte fråga efter lite tips och idéer vad som kan vara felet på min 850 :)
Funkade finfint i ca 1-2 månader sen började den bete sig igen.
Det som händer är, den startar och går relativt fint. Men när den börjar bli varm så börjar den småblurra på tomgång. Gasar man till hastigt så blurrar den rejält och nästan dör. Gasar man upp den försiktigt så inga problem. Ett par hastiga tryck på gaspedalen så blurrar den död på sig själv och så går den inte starta förrän den stått en stund och tänkt över sitt liv.
Gasar man hastigt och håller den på blurret en stund svartryker den, tjock blandning kan jag tänka.
En idé som pappa har är att insprutningsrelät har gett med sig.
Även låter det som den tjuvar luft någonstans när man lyssnar noga vid gasning.
Ja, någon som haft liknande problem? Någon som har någon idé vart jag ska börja?
Felkoder får jag bara på luftpump och luftpumpsrelä :)