Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Verkar som (större mängder än jag trodde) gängtejp gjorde susen tillsammans med hårdare åtdragning :)
Nu har kompressorn börjat bete sig väldigt märkligt. Efter vintern så skjuter den ut olja genom små hål i locket på oljepåfyllningen. Varför gör den det?
Det verkar som oljenivån är låg snarare än hög, genom inspektionshålet ser man inte så mycket av oljan. Någon som har en idé varför den beter sig på det här sättet? Vid 6-bar nu så bubblar det så mycket att jag måste stänga av den. Har som sagt ingen instruktionsbok så HJÄLP tack.

Bild
Droopy skrev:Ja, det låter väl lite när man öppnar fullt direkt men absolut ingen fara, jag sparkade själv upp en fastnad kran engång på en industrikompressor, där snackar vi några hundra bar, då höll öronen på att ramla av skallen :-) Men som någon annan skrev, smyg upp den.
Jag vet, urgammal post, men jag betvivlar starkt sanningshalten i det fetstilade :P
Samma här :-) mkt volym kanske, men knappast flera hundra bar. Det är ju bara kompressorer man fyller dyktuber med som trycker så högt.
Jotack, den spottar och fräser olja och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra för att den ska sluta med det :x

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]