NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steva77
Kollade lite i min instruktionsbok men hittade bara vilka säkringar som går till vad men inte vilka relän som e vad... var kan man utläsa de? har en volvo v50 2004
Anl. att jag frågar e att mitt backljus fungerar bara ibland å när det gör det så hör jag att det klickar till på passagerarsidan där säkringarna å de sitter så tänkte kolla om det va relät som va kasst innan jag ger mej på å byta backljuskontakt! Viket iof inte verkar svårt å inte så dyrt heller men relä e nog billigare :)
av Rådlös
Troligen får du skaffa en verkstadshandbok, om ingen här kan visa dig.
Det hör nog till sådant som Volvo vill behålla för sig själva.
Du skulle ju kunna öppna platsen för alla reläerna. Sedan låter du en assistent tända och släcka den aktuella belysningen medan du håller handen på reläerna. Då bör du känna var det knäpper till.
av GitaNo
Det låter som att det är din backljuskontakt som glappar. (samma fel som jag har, glappar även backsensorn.)
Ska åtgärda detta fel i helgen så kan försöka uppdatera dig om hur det går.
För var och felsökte på bilia idag men det var ingen felkod på det!
av GitaNo
Bytte backljuskontakten nu i helgen, där efter funkade det.
Så jag köpte mig en kontakt på mekonomen för 232kr sen tog arbetet ca 2h tills det var klart.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]