Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Kollade bilar på blocket, lördagsnöjet... klicka fram till interiörbild där ni kan se pedalerna, det är en tredje liten pedal längst till vänster, sen en lucka och sen den förväntade bromspedalen t h följd av gaspellen, men min enkla fråga lyder således vad är det för liten pedal längst t v?

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S ... ?ca=12&w=2
Senast redigerad av 1 semmelman, redigerad totalt 0 gånger.
Vanligt system på amerikanska bilar. Man har helt enkelt "handbromsen" där. En handfotbroms :wink:

Systemet bygger på att man för att lossa "handbromsen" drar i ett handtag som oftast sitter under ljusrelät till vänster om ratten.
Okej, tack då förstår jag helt, det var länge sen jag körde en amerikanare, lustigt system och onödigt när det räcker med en spak men alla sätt är bra utom dom dåliga heter det, alla fall bättre än det nya påhittet med elektrisk knapp till handbromsen, en kollega fick bogsera bilen på bärgningsbilens flak till verkstan när nånting fallerade med elen/knappen.
Inget system är ju tyvärr inte felfritt tyvärr. Har hyrt bil relativt ofta i Nordamerika och då fått denna lösning och uppskattar det mer och mer för varje gång. Visst har Mercedes det med men vågar mig ändå på att kalla det för ett amerikanskt system. :D
Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]