NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Kom hit så skall jag hjälpa dig bända :-)
Kan tillägga att jag bände på sidan och inte upptill eller nertill men det skall inte spela någon roll. Lägg lite tyg eller något mellan tex en mejsel å bänd för brinnande livet så skyddar du lacken iaf.
av GuttasPappa
SvenB skrev:
GuttasPappa skrev: Jag vill inte fästa linan i kulan, det tänkte vi testa först, men det känns för osäkert.
På vilket sätt är det osäkert med att fästa bogserlinan i dragkroken :?:
Känns som att den inte kommer att sitta kvar ordentligt om jag gör så... Men jag ska testa iaf. Jag får köra långsamt som satan. Den ska bara två kilometer till verkstad.
Användarvisningsbild
av grillchips
GuttasPappa: Jag bogserade min polares bil via dragkroken i.. vad kan det varit, 2 mil? Inga problem, men förstås ingen hög hastighet. ;) Tror att vi bara gjorde en ögla av den och satte runt, håll den spänd så hoppar den inte loss. Om den hoppar loss så sitter ju ändå någon i andra änden och bromsar. ;)
av timebandit
Prova att åka förbi tex Bilia och be dem om hjälp? Dem brukar lösa mindre saker snabbt och gratis :) Tänkte på att få loss den lilla luckan...
av GuttasPappa
T ack för alla svar. Idag kollade jag en extra gång bak på bilen, tro fan att det sitter en liten lucka där som bara vara att pilla bort och sen fösta öglan på. När vi har letat tidigare så har det varit så pass mörkt att vi inte sett den. Ursäkta besväret. Nästa gång ska jag kolla en extra gång innan jag skriver här.

Ha en strålande dag!
av timebandit
Lungt, skönt att det löste sig. Det är inte alltid så lätt att veta allt om sin bil :-)
Det är ju därför vi hänger här, för att få tips och hjälpa andra.

Skönt att det löste sig.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]