- ons 12 mar 2014, 16:27
Hej. Har märkt att min V50, -04- har börjat att låta mer och mer. Detta uppkom ganska plötsligt och sen har det blivit värre ju mer tiden gått, nu har det varit så ett par månader. Det är främst från cirka 70 km/h och uppåt som det låter mer än vad det gjort tidigare. På motorvägen låter det så högt att man knappt kan ha en konversation. Och givetvis ju högre hastighet desto högre ljud. Detta är alltså ett onormalt högt ljud som den inte haft tidigare. Jag har inte märkt att bilen skulle prestera sämre eller nåt annat onormalt.
Har ingen aning om var det kommer ifrån och vad som orsakar det, men känns ju som att det är motorn? Dock är jag ingen expert på bilar överhuvudtaget.
Någon som har några tips vad som kan orsaka detta plötsliga högre ljud?
Passar även på att fråga om halv ljuset som hela tiden går sönder med ett par veckors mellanrum trots att jag byter lampa, står helt plötsligt "Lampfel" i displayen och så har lampan pajat. Vad är det vanligaste problemet i sådana situationer? Kortslutning eller vad?
Tacksam för svar.
Mvh.
Har ingen aning om var det kommer ifrån och vad som orsakar det, men känns ju som att det är motorn? Dock är jag ingen expert på bilar överhuvudtaget.
Någon som har några tips vad som kan orsaka detta plötsliga högre ljud?
Passar även på att fråga om halv ljuset som hela tiden går sönder med ett par veckors mellanrum trots att jag byter lampa, står helt plötsligt "Lampfel" i displayen och så har lampan pajat. Vad är det vanligaste problemet i sådana situationer? Kortslutning eller vad?
Tacksam för svar.
Mvh.