- tis 11 mar 2014, 11:49
Hej,
Jag har en Volvo V70N -03 2.4T som nu gått 14 500 mil.
För ca 1 år sen så stannade torkarbladet där bak mitt på fönstret. Den ville inte alls reagera längre, nästa gång jag tog bilen så fungerade den igen.
Nu är problemet tillbaka men denna gången verkar det vara permanent :(. Drar man själv lite i torkararmen så går den den ganska lätt att dra till vänster men den går inte att rullat tillbaka igen?
En ny med jobb kostar 3200 kr så billigt är det inte, såg att Mekonomen tar ca 2500 kr och Skruvat tar 2250 kr för en lös.
Nu har jag ett par frågor :
Jag har en Volvo V70N -03 2.4T som nu gått 14 500 mil.
För ca 1 år sen så stannade torkarbladet där bak mitt på fönstret. Den ville inte alls reagera längre, nästa gång jag tog bilen så fungerade den igen.
Nu är problemet tillbaka men denna gången verkar det vara permanent :(. Drar man själv lite i torkararmen så går den den ganska lätt att dra till vänster men den går inte att rullat tillbaka igen?
En ny med jobb kostar 3200 kr så billigt är det inte, såg att Mekonomen tar ca 2500 kr och Skruvat tar 2250 kr för en lös.
Nu har jag ett par frågor :
- 1. Hur lätt är den att byta själv för en som inte har verkstad?
2. Är det lönt att försöka laga motorn själv? Läste lite i forumet om folk som haft stora problem att skilja motorn åt?
3. Är Priset 3200 kr rimligt för att få den bytad till en ny på verkstad??
- By sicnarf