Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

efter en tids avställning vägrar min volvo 855GLT-93 att starta. har varit upp en sväng till volvo, som till 99% tror att det är startspärren som krånglar. (larmet har även slutat fungera, liksom tutan) så, nu undrar jag om det är nån som kan nåt om att pilla startspärrar?? vill inte punga ut med en massa tusenlappar... :cry:
samt om det kan vara något annat? den får gnista men vill inte starta.. :?:
sen vill inte bilen tuta heller, har krockkudde i ratten, så är det någon som vet hur man petar bort ratten och slipper få kudden i ansiktet?
av erikeriksson
Hej, vad gäller tutan bör du först kolla om du får ström fram till tutan eller inte innan du börjar greja vid ratten. På min var båda sirenerna dåliga, tog bort dem och sprutade 5-56 inuti dem och på så sätt fick igång dem.

Kolla också oxider vid alla säkringar och rengör polerna vid batteriet så att den får full spänning.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är ju bara att prova med att ta bort styrenheten till larmet och bygla 50-stiften isf.

Det fanns två problem med tutan på gamla 850:

Dålig jord till rattstången. Dra en extra jord till någon av skruvarna som håller torkar/blinkersspakarna.

Dålig kontakt i ratten. Det sitter en kabelsko bara instucken i ett hål i den gjutna aluminiumramen i ratten. Dra i en lagom stor plåtskruv som pressar isär kabelskon.
av zophija
update: bilen volvo 855 GLT med org larm och dosa. Vill inte starta men ger gnista och bränsletryck till insprutningen. där fallerar det... om man anv stargas funkar det ok... :roll:
av Frigge
zophija skrev:update: bilen volvo 855 GLT med org larm och dosa. Vill inte starta men ger gnista och bränsletryck till insprutningen. där fallerar det... om man anv stargas funkar det ok... :roll:
Alltså öppnar den inte insprutarna :roll:
Ta reda på varför den inte gör det, OM du nu har tryck till dom vill säga.
av zophija
hmm.. någon som vet om det är obd1 på denna bil, torde vara det, har för mig att obd2 kom from 96?
av *pettson*
zophija skrev:hmm.. någon som vet om det är obd1 på denna bil, torde vara det, har för mig att obd2 kom from 96?
93 har du diagnosuttaget sitter vid spolarvätskan och behöver således inga som helst verktyg för att läsa ur denna.
Allt du behöver finns där under huven.
av zophija
det diagnosuttaget är kollat.. inget fel.. men men..det verkar ju som att ingen vet nåt så.. tack
Användarvisningsbild
av Bänktsson
zophija skrev:update: bilen volvo 855 GLT med org larm och dosa. Vill inte starta men ger gnista och bränsletryck till insprutningen. där fallerar det... om man anv stargas funkar det ok... :roll:
Kolla relät ovanför kylet, det matar spridarna med spänning!
Användarvisningsbild
av #27
Har du fått igång den??

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]