Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mja, jag ligger väl på dryga litern/milen per månad. Men då går min mest korta sträckor, och oftasts med vinande turbo :roll: (D) Men jag kan få ner förbrukningen rätt rejält om det är så, jag väljer bara att inte göra det :P
Nåja skit samma, Min är en T5a och har inget med topicen att göra *walks away*
av PTV
20V är betydligt roligare att köra än 10V.Ett klart roligt motor / avgasljud i 20V där 10V mer upplevs som en handikapp moped i sina bästa stunder ifråga om ren prestanda mellan de två.För övrigt så är 20V mer bränslesnål än 10V.Har just nu en av varje med automatlåda i bra skick så det är från detta jag utgår.Finns väl inget roligare än att göra kick down med sportläget i på en 20V och yla sig förbi den omkörde ... LOL.Varför gör man inte bilar så här längre !?. :D
av swedbank
BjarneJ skrev:Personligen kan jag rekommendera AWD modellerna. Helt enkelt på grund av det är en suverän vinterbil. Nackdelen är att de är relativt dyra i skatt samt lite törstiga, runt 1 l/mil Tror att det endast finns med 193 hk motor som minsta alternativ.
Satsa under alla omständigheter på en kombi dvs en 855 Det är bättre att ha för mycket plats än för lite (D)
AWD kommer de inte bli..
Naikon skrev:Jag har fått intrycket att 144 hästarn är i princip precis lika bränslesnål som 170 hästarn. Om du kör i normalt tempo tror jag inte att det skiljer sig i förbrukning alls.
Hm okej.. Då spelar de nog ingen roll om jag får tag i en 144are eller 170are då:)
Sunschreem skrev:AWD och lysande SRS ska du undvika sålänge du studerar är mitt tips, kan bli dyrt annars :P
hehe awd kommer jag aldrig skaffa:P Tack för ditt påpekande om SRS;en! :)
Nexus skrev:Köper man en bil för runt 5000 får man inte ha stora krav och räkna med den kan bli kostsam reparera när som hellst.....
Nr 1 kan fetglömma det kostar 300:- reparera ac
har ca 5000:- sen får jag se vad jag får för min nuvarande bil. Så får man se vart de hamnar sen. Skruvar mest själv och tillgång till verkstad med AC maskin, felkodsprogram m.m Är enbart delar jag kommer behöva betala!=) läckande AC fixar jag i verkstaden isf. Men AC är ju inget man behöver heller..:P
taxi skrev:Fast smaken är som den bekanta baken, jag skulle aldrig kunna tänka mig att köra nåt annat än en GLT, den varvar fint och piggt och låter såååå underbart! Finns inget bättre än när den perfekta omkörningen närmar sig och man växlar ner, börjar på 3000 varv och två sekunder senare är man på 6500 varv och omkörningen är klar för länge sedan :D
Hm.. De lät rätt gött , trots att den varva endel! får prova en GLT också så får vi se.. :D
av swedbank
taxi skrev:Ja.. Tänk på att bilen du provkör är 18-24 år gammal bara.
hehe jo. Men får nog bli att göra sig av med nuvarande bilen först. Så man kan köpa en 855a i lite högre klass.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag blev positivt överraskad när jag i en lånad V70 -04 fick in ett stort köksbord med sex stolar och kunde stänga bakluckan. Är 855 lika stor bak?
Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]