BjarneJ skrev:Personligen kan jag rekommendera AWD modellerna. Helt enkelt på grund av det är en suverän vinterbil. Nackdelen är att de är relativt dyra i skatt samt lite törstiga, runt 1 l/mil Tror att det endast finns med 193 hk motor som minsta alternativ.
Satsa under alla omständigheter på en kombi dvs en 855 Det är bättre att ha för mycket plats än för lite (D)
AWD kommer de inte bli..
Naikon skrev:Jag har fått intrycket att 144 hästarn är i princip precis lika bränslesnål som 170 hästarn. Om du kör i normalt tempo tror jag inte att det skiljer sig i förbrukning alls.
Hm okej.. Då spelar de nog ingen roll om jag får tag i en 144are eller 170are då:)
Sunschreem skrev:AWD och lysande SRS ska du undvika sålänge du studerar är mitt tips, kan bli dyrt annars 
hehe awd kommer jag aldrig skaffa:P Tack för ditt påpekande om SRS;en! :)
Nexus skrev:Köper man en bil för runt 5000 får man inte ha stora krav och räkna med den kan bli kostsam reparera när som hellst.....
Nr 1 kan fetglömma det kostar 300:- reparera ac
har ca 5000:- sen får jag se vad jag får för min nuvarande bil. Så får man se vart de hamnar sen. Skruvar mest själv och tillgång till verkstad med AC maskin, felkodsprogram m.m Är enbart delar jag kommer behöva betala!=) läckande AC fixar jag i verkstaden isf. Men AC är ju inget man behöver heller..
taxi skrev:Fast smaken är som den bekanta baken, jag skulle aldrig kunna tänka mig att köra nåt annat än en GLT, den varvar fint och piggt och låter såååå underbart! Finns inget bättre än när den perfekta omkörningen närmar sig och man växlar ner, börjar på 3000 varv och två sekunder senare är man på 6500 varv och omkörningen är klar för länge sedan :D
Hm.. De lät rätt gött , trots att den varva endel! får prova en GLT också så får vi se.. :D