Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Nyss hemkommen från Luleå med omnejd. Alla vet ju att det är lite mörkt där uppe på vintern. 8) Men min fundering är hur det kommer sig att 9 av 10 bilar med extraljus har just NBB, ja dem är ju ganska lätta att känna igen ;-//
Någon som har en bra förklaring? Förutom att dem är bra :-)-)

// Peter
Bra och prisvärda. Kostar strax under 700:- i halogenutförande.
Köpte 3 beg inkl. fäste, 50 W xenon m extralånga kablar o stenskottsskydd för 2000:- till min v70. Har dock inte provat dem ännu då jag inte har kört den bilen i vinter.
Kollade vad dem kostade efter detta inlägg. :oops: Men vi har mörkt på Gotland oxå, ja inte som i Norrbotten, men gatlyktor är inte så vanligt. Men just NBB ser man väldigt sällan här. Har faktiskt inte sett det någon annanstans :D
Verkar som NBB håller på att ta över efter Bosch Rallye 225 "bigknick" som Sveriges nationalextraljus? ;)

Jag skulle inte kunna tänka mig att ha Rallye 225 på någon bil i dagsläget, designen är för gammalmodig för det. Är man ute efter periodkorrekt look på en fin 850 går det säkert, eller möjligtvis på en V70 I. Men inte på en modernare bil med klarglasstrålkastare osv. Jag ser dock ofta svenskskyltade bilar med ett batteri Rallye 225 i grillen så det verkar vara väldigt vanligt.

Här där jag bor brukade det förut stå en flång ny A6 sedan med två "lillknicken" Rallye 175 på. Såg förskräckligt ut. Svart knottrig plast och räfflat blått glas. Hör inte hemma på någon bil nyare än 90-tal.

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Bromsvätskan kommer inte fram

Hej, jag försöker lufta bromsarna p&ari[…]