Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kablarna ska inte vara klippta till bakljuset bara för att det sitter en vinge där - det ska vara en kontakt som överallt annars.

Nu kommer jag inte ihåg riktigt på rak arm(var X antal år sedan jag monterade vingen på 945an...), men har för mig att vingens bromsljus kopplades till kontakten som går till bromsljuset i bakrutan.
Kan minnas helt åt h-e och blanda ihop det med hur jag kopplade - men nå klippta kablar ska det inte vara iaf.
Lucif3r skrev:Kablarna ska inte vara klippta till bakljuset bara för att det sitter en vinge där - det ska vara en kontakt som överallt annars.

Nu kommer jag inte ihåg riktigt på rak arm(var X antal år sedan jag monterade vingen på 945an...), men har för mig att vingens bromsljus kopplades till kontakten som går till bromsljuset i bakrutan.
Kan minnas helt åt h-e och blanda ihop det med hur jag kopplade - men nå klippta kablar ska det inte vara iaf.
Det finns en kontakt som inte används i bakluckan som får ström när man trycker på pedalen som nog är till ljuset i rutan, jag tror att ljuset i vingen går på det vänstra bromsljuset.
Nu så har jag bytt lampan till ytertemperaturmätaren.
Och istället för att lägga pengar på ögonlock så gjorde jag egna utav eltejp :mrgreen: :mrgreen:
Bild
Den nya lampan
Bild
BildBild
När jag ändå var i full rulle med tejpen så fick min moped också ögonlock :D
Bild
Här kommer en bild på det nypolererade motorumet
Bild
Idag blev det lite fredagsmeck efter skolan idag, jag pressade ihop fälgarna helsvetsade dom.
Troligtvis så blir dom svarta nästa fredag.
Och så ska jag sko dom med lågrprofilsdäck, har ni några förslag på lite billigare däck?
BildBildBild
Bild
:-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]