NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Sålänge jag kommer åt så är jag nöjd. :) Behöver ändå ha något liknande en styv ståltråd för att föra kablarna framåt under vattenfallet, så det kanske kommer väl till pass här också. Imorrn blir det shoppingrunda!
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ett tips som kanske inte behövs men, men. Så att kablar inte glider ner och försvinner kan man sätta en spårmejsel eller vad man nu har tillgängligt mellan kablarna och sedan lägga spårmejseln över hålet så stannar kablarna där.
Användarvisningsbild
av grillchips
Zanders: Definitivt inget märkvärdigt, men ena grejen har tydligen redan pre facelift-bilarna, iallafall i USA. Andra grejen är ett taffligt försök till något från de lite modernare bilarna. Får se hur det blir, väntar fortfarande på lite saker på posten. ;) Testade sent igår att få loss uttaget från sargen men den sitter benhårt. Funderar på om den är limmad på plats... Så den kanske får sitta kvar trots allt. Då slipper jag iallafall tråckla ner de nya kontakterna och sånt.

Micce1980: Ah, smart! :)
Användarvisningsbild
av Xibbe
grillchips skrev:Zanders: Definitivt inget märkvärdigt, men ena grejen har tydligen redan pre facelift-bilarna, iallafall i USA. Andra grejen är ett taffligt försök till något från de lite modernare bilarna. Får se hur det blir, väntar fortfarande på lite saker på posten. ;) Testade sent igår att få loss uttaget från sargen men den sitter benhårt. Funderar på om den är limmad på plats... Så den kanske får sitta kvar trots allt. Då slipper jag iallafall tråckla ner de nya kontakterna och sånt.

Micce1980: Ah, smart! :)
Säg nu då! Nyfiken!
Är det dessa?: http://www.vparts.se/se/volvo-v50/styli ... ction.html
Användarvisningsbild
av grillchips
Xibbe: Haha, i nästa vecka bör jag få hem sakerna, så då ska jag nog få ordning på det! ;)
Det är inte sånadär, förvisso har jag såna hemma fast jag öppnade dom och plockade loss den hemska Volvo-loggan. Jag har försökt montera dom där i dörrarna men det är hopplöst att ta sig igenom gummiöverföringen från dörr till förarplats. Jag har sett hur andra har gjort med liknande så jag ska försöka mig på det längre fram men det är inte speciellt prioriterat längre.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]