Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zophija
har bytt hela faderittan på mina bromsar, trots det lyser abslampan.. nån som vet hur man släcker den på en volvo 855 GLt -93.. dvs utan att åka till volvoverkstad... problemet ska vara löst men lampan lyser ändå... :???:
av Frigge
zophija skrev:har bytt hela faderittan på mina bromsar, trots det lyser abslampan.. nån som vet hur man släcker den på en volvo 855 GLt -93.. dvs utan att åka till volvoverkstad... problemet ska vara löst men lampan lyser ändå... :???:

Vad innefatts i "Hela faderittan" då :roll:
av zophija
faderittan...hela bromsarna+givare
av bytoken
kan vara bla: trasiga kransar, kabelfel, defekt box.
kolla felkoderna.
av zophija
på felkoderna som man kan kolla själv finns det inget.. tänkte att det kanske var nån som hade stenkoll på typiska problem som volvo har med abs :wink: men men det blir väl till o åka till volvo, igen :cry:
Användarvisningsbild
av #27
Du har inga felkoder men ABS lampalyser har du provkört bilen och sett om abs:en funkar?????
av zophija
självklart.... abs fungerar perfa.. det är därför jag funderar på vad som kan vara fel.-.
av *pettson*
zophija skrev:självklart.... abs fungerar perfa.. det är därför jag funderar på vad som kan vara fel.-.
tja om du bemödat dej med att fråga INNAN du bytte allt så.. mät gärna systemspänningen i bilen. Jag är duktigt övertygad om att din bil överladdar för fullt.. Och nej.. laddningslampan tänds inte vid överladdning..
av zophija
jag bytte de delar på absen som behövde bytas enl. volvo. har kollat dagnos nu ett flertal ggr, inget fel.. ändå lyser lampan..(inget fel på spänningen heller)

I sverige byter vi sällan komplett v&au[…]

Är inte gräns för varning 51mm? nor[…]

XC60 -21 lite frågor

Det orangea visar väl bara att det är ma[…]

Orginal polestarfälgar med et som svälje[…]