Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#842043
Jag har inte gjort något sådant byte, så jag kan inga detaljer men en M47-låda är ca 1,5 gånger längre än en M40-låda, så du måste ta med den första kardanaxeln som hör till M47-lådan. Eventuellt måste du också flytta växellådsbalken?

Men det finns värre kunskapare här på forumet än jag. Kom igen! Ös på med uppgifter. 8)
Användarvisningsbild
av Hilmer
#842289
Om du har B21A:
För att få hastighetsmätaren att fungera måste du ha tag på en M47 med hastighetsmätaruttag (83-85).
Man byter låda, kardan, distanser vid balken alt balk från 86-, koppling (olika splines).
Balken måste även flyttas, men det bör finnas hål i karossen för detta även på en -76a.

Om du har B20A, glöm det!

Så bara för att klargöra, 10-15 f&[…]

3G släcks

Nu har jag fått info i appen, bilen fick ny […]

Motorfästen XC60 -17

Det är iofs hål rakt igenom från […]

På min 2,4D -2008 hade låsringen som h[…]