- tor 13 feb 2014, 22:05
hejsan har en s40 t4 med steg 2 chip och jag va ute och körde helt plötsligt började den dö när varven gick ner så det var lite problem att köra, men en dag bara dog den och startade inte men efter många om och men så fick jag igång den men nu återstår bara att den går som en gammal diesel traktor, den liksom bara puttrar när jag gasar, den går upp i varv men den bara puttrar upp och går allmänt dåligt så en kompis kom och kollade på den och han gissade på lmm och när bilen va igång så ryckte vi ut kabeln till lmm och då gick han nästan som den skulle på tomgång iallafall har inte provat köra men så fort man stoppar i kabeln igen så efter 1-2 sek så går den skit igen, så tänkte det kanske va lmm som var trasig så köpte en ny men exakt samma sak där och jag har ingen blekaste aning vad det kan vara och jag har också haft 2 gubbar med diagnosverktyg där men visade ingenting ? ?:-/ så vände mig hit och hoppas att det finns någon go själ som kan ha ett svar innan man lämnar in den på en dyr verkstad
tack på förhand // jocke
(ps: ska filma och lägga upp video klipp inom kort)

(ps: ska filma och lägga upp video klipp inom kort)