Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stavas
Måste passa på att ställa en fråga om att köpa BMW från Tyskland. Jag kollar på 328i touring på autoscout24, och dom priserna ligger på samma som i Sverige. Är 328i generellt populärare i DE än i SE, dvs det kan vara orsaken till att priserna är så gott som det samma på blocket och autoscout24...?
Användarvisningsbild
av Guligan
sneseglarn skrev:
Droopy skrev:Varför ens fundera på en bil som man tror att mätaren är backad på, det blir ju ett svårt prutargument " du kisen, mätaren är backad, du får 160k" då skulle man ju som säljare be dig dra dit pepparn växer.
Klart man kan pruta om man har belägg för att mätaren är skruvad. Har en bil 10k mil extra under huven så är den ju värd avsevärt mycket mindre.
Fast 13k mil på en 2011 är ju inte direkt misstänkt lite, utan rent av över snittet per år.
Hursom så hittade jag som sagt en bil med samma chassienr här: http://auta.yauto.cz/volvo-v60-d5-awd-a ... 93444.html
Nu hängde jag inte med riktigt, har du hittat en ANNAN bil i Tjeckien med samma chassinummer?
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är nog samma bil som nu är importerad till Sverige.
av Koloss
TommyP86 skrev:För att en väldigt stor majoritet av svenska bilar är d3 fwd med tygsäten, manuell låda och standard stereo?
Exakt.
En förödande majoritet av de svenska bilarna är noll utrustade. Momentum verkar vara 70% av parken och även när bilen är summum så är den ganska ofta tom på de roliga grejorna i övrigt.

Just den här bilen har elstol passagerare, som jag uppskattar finns på nånstans mellan 2 och 4 procent av bilparken, och är en av de ovanligaste sakerna man kan hitta på en bil. Backkamera kanske finns på 15 till 20 procent?
av XC60jim
Jag har suttit och läst det mesta i denna tråden och vet inte riktig vad jag ska säga.
Hur gamla är inläggen rörande Linus Bilar som folk länkar till? Jag är INTE Linus Bilar och har inget att göra med dem heller förutom att jag den 2a November faktiskt köpte en bil av dem. Det mesta här är ju strunt.

En V60 som i Tjeckien rullar 11600 kan väl mycket väl rullat 13000 mil nu? Vad är det för konstigt med det?
Att det antagligen saknas servicebok är ju ett antagande och att sitta o kasta skit på en handlare för ett antagande är ju lågvattensmärke tycker jag.

Jag bytte in min bil hos Linus bilar och höll ögonen på hur den försäljningen utvecklade sig och killen la inte mer än 10.000,- i marginal / sin förtjäna på min bil. Tro f*n att de säljer bilar i rykande fart. De är billiga.

Jag köpte som sagt min XC60 hos honom och den hade bok med stämplar och kontaktuppgifter till förra ägaren. Spårbarheten var det inget fel på. Det var en chanstagning att köpa av en firma med så otroligt dåligt rykte men det är trots allt slutet på 2007 som det förekom mycket om Linus Bilar. Ha det i åtanke. JAG chansade och gjorde ett riktigt kap. Köpte min XC60 D5 AWD 2a Nov som sagt. Det är slutet på Februari nu och jag har hunnit med två service så här långt (ja jag kör riktigt mycket) och Mechanum som servat den båda gånger har verkligen tryckt på att den är väl omhändertagen.
Jag har som ni förstår, inte haft ett enda problem med bilen men däremot är jag rätt säker på att hade jag haft problem så hade jag inte räknat med någon hjälp heller. Priset på bilen tillåter inte extra garantier och annat.
Skruvade mätare i all ära men inbilla er inte att det bara förekommer på importerade bilar :wink:

Ang. att det är ett måste med värmare, vem talar av erfarenhet här? Jag saknar det då min kommer från Frankrike. Visst hade det vart skönt med tidur för att kunna hoppa in i en varm kupé men hur startar en diesel i minusgrader i Frankrike, Tyskland etc? Det är knappast nödvändigt.

Mycket kritik här och ta det för vad det är. Att hänga ut en handlare för synder som begåtts innan 2007 är lågt framförallt om allt baseras på antaganden. Ta reda på fakta innan och köp inte en bil om det inte känns bra. Jag chansade och gjorde ett kap som sagt. Det betyder inte att nästa som köper en bil har samma tur.

En av mina bekanta som dessutom är väldigt aktiv på detta forumet var med när jag köpte bilen. Vi har båda träffat "Linus Bilar" och snubben så tro inte att jag är eller representerar Linus Bilar.

Har du råd att chansa och göra en riktigt bra affär, chansa. Om inte, låt bli.

P.S
Menar inte att vara spydig etc. men tycker det är lågt att snacka illa om någon pga. antaganden.
/Jim
av perhall
stavas skrev:Måste passa på att ställa en fråga om att köpa BMW från Tyskland. Jag kollar på 328i touring på autoscout24, och dom priserna ligger på samma som i Sverige. Är 328i generellt populärare i DE än i SE, dvs det kan vara orsaken till att priserna är så gott som det samma på blocket och autoscout24...?
Att 328i är mycket dyrare nya i Tyskland än i Sverige!
PH
av sweborn
Det är ju inte så att företaget blev religiöst efter 2007 på något vis, det är ju bara att googla i 5 sekunder för att inse det. Är med på Svarta Listan upprepade gånger.

Det är nog oftast de som inte har råd att chansa som chansar, tyvärr.
B230F går fett

Nu fick jag inga felkoder men senaste gången[…]

Jag vill hjälpa med ledtråd de som tr[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då kän[…]

Låsproblem passagerardörr

Kabelbrott i framdörr har haft samma problem […]