Jag har suttit och läst det mesta i denna tråden och vet inte riktig vad jag ska säga.
Hur gamla är inläggen rörande Linus Bilar som folk länkar till? Jag är INTE Linus Bilar och har inget att göra med dem heller förutom att jag den 2a November faktiskt köpte en bil av dem. Det mesta här är ju strunt.
En V60 som i Tjeckien rullar 11600 kan väl mycket väl rullat 13000 mil nu? Vad är det för konstigt med det?
Att det antagligen saknas servicebok är ju ett antagande och att sitta o kasta skit på en handlare för ett antagande är ju lågvattensmärke tycker jag.
Jag bytte in min bil hos Linus bilar och höll ögonen på hur den försäljningen utvecklade sig och killen la inte mer än 10.000,- i marginal / sin förtjäna på min bil. Tro f*n att de säljer bilar i rykande fart. De är billiga.
Jag köpte som sagt min XC60 hos honom och den hade bok med stämplar och kontaktuppgifter till förra ägaren. Spårbarheten var det inget fel på. Det var en chanstagning att köpa av en firma med så otroligt dåligt rykte men det är trots allt slutet på 2007 som det förekom mycket om Linus Bilar. Ha det i åtanke. JAG chansade och gjorde ett riktigt kap. Köpte min XC60 D5 AWD 2a Nov som sagt. Det är slutet på Februari nu och jag har hunnit med två service så här långt (ja jag kör riktigt mycket) och Mechanum som servat den båda gånger har verkligen tryckt på att den är väl omhändertagen.
Jag har som ni förstår, inte haft ett enda problem med bilen men däremot är jag rätt säker på att hade jag haft problem så hade jag inte räknat med någon hjälp heller. Priset på bilen tillåter inte extra garantier och annat.
Skruvade mätare i all ära men inbilla er inte att det bara förekommer på importerade bilar
Ang. att det är ett måste med värmare, vem talar av erfarenhet här? Jag saknar det då min kommer från Frankrike. Visst hade det vart skönt med tidur för att kunna hoppa in i en varm kupé men hur startar en diesel i minusgrader i Frankrike, Tyskland etc? Det är knappast nödvändigt.
Mycket kritik här och ta det för vad det är. Att hänga ut en handlare för synder som begåtts innan 2007 är lågt framförallt om allt baseras på antaganden. Ta reda på fakta innan och köp inte en bil om det inte känns bra. Jag chansade och gjorde ett kap som sagt. Det betyder inte att nästa som köper en bil har samma tur.
En av mina bekanta som dessutom är väldigt aktiv på detta forumet var med när jag köpte bilen. Vi har båda träffat "Linus Bilar" och snubben så tro inte att jag är eller representerar Linus Bilar.
Har du råd att chansa och göra en riktigt bra affär, chansa. Om inte, låt bli.
P.S
Menar inte att vara spydig etc. men tycker det är lågt att snacka illa om någon pga. antaganden.
/Jim