Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ny motor och ny stereoanläggning... jag börjar bli trött på att vara betatestare åt volvo och dessutom få betala för det.
Användarvisningsbild
av crumpets
FiddeUBC: Är du inte motsatsen till betatestare av motorn? Det är ju sista generationen av en gammal plattform. Dessutom har VEA-motorerna aldrig varit särskilt mycket snålare än sista årets femma i någon recension jag läst. De få, få centiliter merförbrukning den extracylindern ger kan du skatta dig lycklig för för att du slipper åka en fyra :)

Stereon däremot är ju en annan grej. Där är det ju mer evolution än generationsskifte. Verkar ju vara många som är besvikna med sin PS :(
av Nibbe
Stereo? Vad är det för något som händer med den?
Att PS är dåligt i V40 är nog inget man behöver orda mer om men jag blir nyfiken på vilka ändringar/förbättringar dom gjort :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dom har bytt fabrikat till Harman Kardon.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
simonhalmstad skrev:Då har vi ytterligare en D4 motor med 190 dom andra har 181 numera det var väldigt vad dom rör till det nu sträcker sig D4 hästkrafterna från 163-190. :roll: Ersätter T5 Drive-E 5-cyl T5? Eller kommer den erbjudas parallellt med nya T5 4-cyl, skulle den ersätta 5-cyl så finns det inte många sådana rullande i Sverige.
Det är samma motor. Teknikens Värld bänkade D4n till 193 hk och 412 nm i vrid :lol:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jasså, varför skriver dom inte 190Hk i dom andra bilarna då? ;)
av Rasken
Anledningen till att dom inte skriver så högt effektuttag är för att olika marknader har olika kvalité på bränslet. Antar att 181hk är med "sämsta" kvalitén.

Det är i grunden samma motor. Så, ja de[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]