Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ny motor och ny stereoanläggning... jag börjar bli trött på att vara betatestare åt volvo och dessutom få betala för det.
Användarvisningsbild
av crumpets
FiddeUBC: Är du inte motsatsen till betatestare av motorn? Det är ju sista generationen av en gammal plattform. Dessutom har VEA-motorerna aldrig varit särskilt mycket snålare än sista årets femma i någon recension jag läst. De få, få centiliter merförbrukning den extracylindern ger kan du skatta dig lycklig för för att du slipper åka en fyra :)

Stereon däremot är ju en annan grej. Där är det ju mer evolution än generationsskifte. Verkar ju vara många som är besvikna med sin PS :(
av Nibbe
Stereo? Vad är det för något som händer med den?
Att PS är dåligt i V40 är nog inget man behöver orda mer om men jag blir nyfiken på vilka ändringar/förbättringar dom gjort :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dom har bytt fabrikat till Harman Kardon.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
simonhalmstad skrev:Då har vi ytterligare en D4 motor med 190 dom andra har 181 numera det var väldigt vad dom rör till det nu sträcker sig D4 hästkrafterna från 163-190. :roll: Ersätter T5 Drive-E 5-cyl T5? Eller kommer den erbjudas parallellt med nya T5 4-cyl, skulle den ersätta 5-cyl så finns det inte många sådana rullande i Sverige.
Det är samma motor. Teknikens Värld bänkade D4n till 193 hk och 412 nm i vrid :lol:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jasså, varför skriver dom inte 190Hk i dom andra bilarna då? ;)
av Rasken
Anledningen till att dom inte skriver så högt effektuttag är för att olika marknader har olika kvalité på bränslet. Antar att 181hk är med "sämsta" kvalitén.
AC fungerar bara på en sida

AC:n kyler såvitt jag vet (åker P80) a[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Vad jag har hört så accepterar inte bi[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]

Pipande styrväxel.

Det piper från styrväxeln hela tiden, […]