Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Har några återinspelningsbara dvd-skivor som jag spelat in lite grejor på nu några gånger. Kan man spela över dem hur många gånger som helst eller håller de typ för säg 30 överspelningar som exempel? Ja ni är nog mer på hur jag menar :wink:

Samt flytta data mellan två hårddiskar. Säg att jag har runt 270 gig data på en hårddisk. Detta vill jag flytta till en annan hårddisk, är det bara att markera allting och klippa ut och klippa in?

Båda hårddiskarna är interna samt SATA-diskar. Har flyttat mindre mängder data men inte så här stora mängder. Kommer datorn börja ryka och strejka eller tar det bara lååååång tid?
av matzen10
Det går alldeles utmärkt att radera/spela in på din RW skiva många gånger.. Flera hundra iaf.

Det går bra att flytta data på det sättet, mellan hårddiskarna. Det tar som sagt lite tid men det är bara att gå och fika. Eller ta med dig fikat till datorn ifall du behöver bekräfta någon fil då och då. Kör gärna defraggen före så går det lite smidigare.
Start ->Program->Tillbehör->Systemverktyg->Diskdefragmenteraren.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Brainy
Är det en bootdisk? isådanafall kommer det inte fungera om du inte får med alla dolda filer med.

Är hårddisken det ska till tom så skulle jag använda kommandot diskcopy(den det kopieras till töms innan), annars skulle jag använda kommandot xcopy.

/Anders
av S.t.r.a.n.D
Har för mig att det brukar sägas att ca. 1000 ggr kan en RW skivan överskrivas
av matzen10
Brainded skrev:Är det en bootdisk? isådanafall kommer det inte fungera om du inte får med alla dolda filer med.

Är hårddisken det ska till tom så skulle jag använda kommandot diskcopy(den det kopieras till töms innan), annars skulle jag använda kommandot xcopy.

/Anders
Och om man inte är så händig; hur exakt gör man? Var skriver man in diskcopy eller xcopy? Och ska man skriva in något mer? :wink:

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Brainy
Ponera att du ska kopiera c: till d:

Då gör du för diskckopy
Startmenyn -> kör -> skrív in "cmd" (utan ")- > tryck på ok -> skriv "diskcopy c: d: /v" tryck enter

För xcopy

Startmenyn -> kör -> skrív in "cmd" (utan ")- > tryck på ok -> skriv "xcopy c: d: /E /C /G /H /K /X" enter

xcopy har alltså betydligt fler växlar som krävs men är nödvändig om disken du ska kopiera till har filer på sig som du vill ha kvar. Vill du att den ska kopiera till en speciell katalog i d: så skriv xcopy c: d:\kopiera osv... kräver dock att den katalogen finns.

/Anders

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]