taxi skrev:Grattis! Dina givare verkar må bra.
Om du fortfarande vill försöka själv, så är nästa steg (vad jag föredrar) att snurra på ett hjul i taget för hand medan du mäter växelspänningen som givaren genererar. En medhjälpare behövs, och du mäter i samma kontaktstycke igen, och förhoppningsvis har du en bra multimeter, det rör sig om millivolt. Om något hjul visar mindre har du hittat ett fel, antagligen på en tandring.
Hehe, tack, men är det något positivt att givarna mår bra? Hade hellre hittat felet och betalat 399kr för en ny och fått det fixat
Så jag ska alltså ha multimetern på samma sätt, t.ex en spets i plats nmr 1 och den andra spetsen i plats nmr 17 för att mäta höger bak? Och sen upp med hjulet och snurra det? Vad ska multimetern vara inställd på? Ska bilen fortfarande vara helt avstängd?
Är tandring något dyrt/svårt att byta?
Tack för hjälpen förresten!