NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har läst en massa trådar nu och försökt bilda mig någon uppfattning, men det är lite klurigt att hålla koll på allt.
Så här är det, köper mig en Volvo V50 momentum årsmodell 2010 imorgon. Utrustad med performance stereon, kul tänkte jag då får jag aux som standard. Men icke, för denna modell har BT, och då verkar det inte komma med någon AUX..

Finns det någon lösning på detta? För vad jag förstår kan man inte strömma musik från ex sin iPhone till bilen med hjälp av BT. Vad finns det för lösningar på detta i-landsproblem? Gick på samma nit på min förra Saab. Blev glad när det var navi på den, men problemet va då som nu att då försvann AUX.

Så, ber om ursäkt för ännu en tråd med BT, Aux osv osv. Men jag hittade tyvärr inte riktigt det "senaste" på marknaden.
Extremt tacksam för hjälp! Hoppas ni har lite överseende.

Med vänliga hälsningar,
Fredrik Nordström
Streamingen av musik via BT kom bland de sista årsmodellerna tyvärr. Konstigt nog så tyckte Volvo att det räckte med telefonsamtal som ska blåtandas.

Det finns möjlighet att eftermontera både USB och AUX hos Volvo men det är en smådyr historia.
Här ser du ett ungefärligt pris:
http://shop.bildeve.se/usb-och-ipod-mus ... c-505.aspx

Sen tillkommer arbete och ev mjukvaruppdatering, men planerar du att ha bilen ett tag (vilket jag förmodar eftersom du inte ens köpt den ännu :lol: ) så kan det kanske vara värt att kosta på sig dedär tusenlapparna. När man ändå är igång så att säga.

Det finns eftermarknadsalternativ likt GROM, youtube är din vän, men personligen tycker jag att det verkar vara en hel del krångel. Dyr är den också, även om den är billigare än Volvos alternativ. Men det är liksom inte riktigt värt det tycker jag.

Edit:
Iochförsig, det verkar bara vara USB, inte AUX.
Å andra sidan: USB > AUX. Alla dagar i veckan.
Visst är det så. Oavsett så är det en jävligt trevlig bil du skaffar dig. ;)
Haha ja man får vara glad för det lilla!

Här på forumet finns det gott om information och hjälpsamt folk så om du undrar något när du rattat hem kärran imorrn så är det bara att dyka in! :)
Ja bluetoothen fungerar fantastiskt bra, berättar så fint att telefonen är ansluten varje gång jag hoppar in i bilen. Sen finns det inte så mycket info om den tyvärr, så hur man får in telefonbok har jag inte lyckats lista ut. Har denna:

Bild
Har du en extern bluetooth i bilen då? Den orginalmonterade tar in telefonens telefonbok.
Ja just. Extern men fabriksmonterad om jag förstått rätt. Paketnummer HF003 i tillbehörsbroschyren från April -08. Efter lite googlande visar det sig vara en ombrandad Motorola HF1000, så då var det lättare att hitta manual också. :)
Fokuserad skrev:Ja just. Extern men fabriksmonterad om jag förstått rätt. Paketnummer HF003 i tillbehörsbroschyren från April -08. Efter lite googlande visar det sig vara en ombrandad Motorola HF1000, så då var det lättare att hitta manual också. :)
Nu vet jag inte om jag missförstått dig. Men om din original BT inte tar in dina kontakter så kan det bero på vad dom heter i din telefonbok. Hade själv problem med att den lyckades läsa in min telefonbok 1 av 10 ggr. Hittade något på nätet om att man skulle plocka bort specialtecken i namn som: -() osv osv.. Gjorde följande och därefter läser den alltid in mina kontakter.

MEN, fortfarande ingen aux.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]