Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Tack Perra! 8)
av Moonshiners
Själv kör jag med Autosmart.. Börja med Raptor (appliceras med en dubbeltrissad maskin) Sen kör jag en Mirror Image och lägger en Silver One som lackskydd..
av steva77
allt från autosmart?
kollade deras hemsida å hittade inte de där... var köpte du de?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Nått lite grövre polermedel, sen finare polermedel och sedan ett lackskydd. Då får du en grymt bra glans som håller länge!

Tänk på att grundjobbet är det viktigaste. Petroliumavfettning på torr bil - låt verka 5 min, sedan alkalisk avfattning över - låter verka. Spola av noggrant med högtryck. Sen gå över utsatta områden med clay (plus "glidmedel"). När det är klart så maskera noga det du inte vill ha polermedel på. Sedan kan du gå på och börja polera.

Ha inte grövre polermedel än vad som behövs. Behövs bara det lite finare så ta bara det.
av steva77
XC90_Executive skrev:Nått lite grövre polermedel, sen finare polermedel och sedan ett lackskydd. Då får du en grymt bra glans som håller länge!

Tänk på att grundjobbet är det viktigaste. Petroliumavfettning på torr bil - låt verka 5 min, sedan alkalisk avfattning över - låter verka. Spola av noggrant med högtryck. Sen gå över utsatta områden med clay (plus "glidmedel"). När det är klart så maskera noga det du inte vill ha polermedel på. Sedan kan du gå på och börja polera.

Ha inte grövre polermedel än vad som behövs. Behövs bara det lite finare så ta bara det.
Hur vet man vilket som e bra/bäst?? Å inte skit får gärna kosta lite
Användarvisningsbild
av bem
Nån som provat TCnano på bil?
Finns för lack, fönster och fälg till bilar.

http://www.tcnano.com/information.asp?page=135

Jag har använt deras TCnano marine för gealcoat på min båt i många år och där tycker jag den är mycket bra dels få ren yta dels glans och långtidsskydd mot smuts.

/Bo
av s60Flamencoröd
Volvo.jpg
Med Banan vax
Volvo.jpg (1.82 MiB) Visad 235 gånger
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
steva77 skrev:Hur vet man vilket som e bra/bäst?? Å inte skit får gärna kosta lite
Jag rekommenderar Menzerna. Brukar köra Power Finish och sedan Super Finish. Efter det måste man sprita bilen för att bli av med resterna av polermedlet. Sedan på med valfritt skydd, jag lägger bara på lackskydd.

Har du en biltema/claes ohlsson-maskin finns t.ex ett sånt här paket http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... iner-100mm

Jag köper nästan bara från Bollnäs bilvård.
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]