NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Vet nagon hur man justerar ljudnivan for bakre park assist varningen?

Som den ar nu, sa ar den for hogt stallt...nar radion ar pa sa tonas den ner nagot..men anda ar varnings-ljudet for hogt...

Finns det nagot satt att justera ner volymen pa varningen?????
Är inte meningen att man SKA höra den OM man backar emot något?
På min V50 MY12 kan jag avbryta ljudet mha Enter men endast per tillfälle, inte konstant.
på min v70 finns det inställningar för det i (radioskärmen) men jag har v70 my13. Men för mig jag såg det fanns nått i en av menyerna på min tidigare v50.
Dogfight
Jag har kollat runt lite kring detta tidigare då högtalaren för detta sitter på samma sida som vi har barnstolen, men nej. Det går helt enkelt inte att justera nivån. Det är av eller på dessvärre. MÖJLIGTVIS att Volvo har något hos sig som kan ställa ner det men då tror jag att det är permanent även det.

Jag vill även minnas att det var flera som tyckte den var på tok för hög och en tog saken i egna händer och tejpade över högtalaren vilket gjorde att den förstås dämpades ordentligt. Kanske en idé?
Du har kollat noga i menyn på bilen? Finns det inget där så är det kört och man får ta till nödlösning.
Jag vet inte ens om Volvo själva kan reglera ljudnivån, men om du pratar med dom och får ett svar så får du gärna återkomma hit så vi vet i framtiden.
Annars får du helt enkelt leta reda på var högtalaren sitter och tejpa över den helt eller delvis för att dämpa ljudet. Som sagt, det var en annan här på forumet som gjorde det för något år sen.
Det räcker med ett utropstecken per mening. ;)
Skämt åsido, jag kollade monteringsanvisningarna nu och visst har du rätt, det är ingen separat högtalare för det.

Så du får helt enkelt ta och ringa/besöka Volvo och se om de kan sänka ljudet åt dig, som sagt.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]