NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Chassie i denna bemärkelse är karossen. Leta upp en skruv som sitter i plåt.
av nixxz
Jodå men den närmaste var upptagen av en annan. Och ville kunna dra den utanför precis som i tråden du länkade till det är löst nu iaf och det står på laddning.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag satte min minussladd på en skruv som det satt en annan minussladd på precis bredvid batterilådan.
Användarvisningsbild
av joel80
Noooooo!! Inte en till! Det är olagligt att konvertera halvljus till xenon. Allt för många gör det och bländar utav helvete.. du kan få 2a på besiktningen om du gör det också. Bilen måste vara typgodkänd för xenon samt att du måste ha nivåreglering för att det ska vara lagligt. Satsa på att xenonkonvertera helljusen istället så slipper du köra olagligt och vi slipper ev. en till som tokbländar på vägarna. ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
Men vad har du köpt? Fanns V50 My-11 utan godtagbar belysning :?:
Användarvisningsbild
av SvenB
Det jag menade var att du liksom jag har bra belysning orginal. Visserligen har jag ett modellår nyare bil, men nog är ditt halvljus också bra. :roll:
av dieselputte
När det gäller konvertering av helljus så kan jag säga av egen erfarenhet att det är svårt att få bra ljusbild. Ljusbågen hamnar helt enkelt inte med samma fokus som halogenlampan. Det blir kraftigt ljus med Xenon helljus, men man får ha tålamod och vänta några sekunder innan det når max.

Ytterst viktigt att sätta ett mellanrelä och mata ballasterna direkt från batteri via separat säkring och att de jordas korrekt. En hel del (inkl mig) har tyvärr fått utslagning av kommunikation till vindrutetorkarens motor pga störningar från ballasterna. Detta klarar man sig undan mha mellanrelä. Jag åkte på en ny torkarmotor + byte hos Volvo, sen åkte Xenon kittet ut och jag har inte saknat det alls. Original Xenon + halogen helljus räcker bra. Jag hade 50W kit från Xenonkungen, nu sitter ena kittet i flakmoppen :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]