- sön 16 feb 2014, 14:11
#836916
Dum fråga kanske, men hittar inte svaret när jag söker runt...
Hissade upp bilen häromdan när jag var på gör-det-själv-macken och kollade lite under bilen.
På ett av bromsrören ganska långt bak, precis där röret böjer sig har "isoleringen" skavts av, och det börjar synas lite rost och korrosion. Detta är väl ett givet nerslag på kommande besiktning så tänkte åtgärda det innan.
I övrigt ser rören fräscha ut.
Är det möjligt att lämna in bilen och bara låta dem skarva lite på röret som är skadat, eller måste alla rören bytas samtidigt av någon anledning?
(Har inte alla verktyg som behövs för att köpa egna rör och pilla dit dem själv, annars förstår jag att man sparar mycket på att göra det själv).
Hissade upp bilen häromdan när jag var på gör-det-själv-macken och kollade lite under bilen.
På ett av bromsrören ganska långt bak, precis där röret böjer sig har "isoleringen" skavts av, och det börjar synas lite rost och korrosion. Detta är väl ett givet nerslag på kommande besiktning så tänkte åtgärda det innan.
I övrigt ser rören fräscha ut.
Är det möjligt att lämna in bilen och bara låta dem skarva lite på röret som är skadat, eller måste alla rören bytas samtidigt av någon anledning?
(Har inte alla verktyg som behövs för att köpa egna rör och pilla dit dem själv, annars förstår jag att man sparar mycket på att göra det själv).