- fre 14 feb 2014, 19:29
Kan jag genom att peta till den där lilla spaken underlätta för medtrafikanterna och inte minst mig själv så är det toppen.
Men själv ger jag snart upp och sätter i 100W xenon i halvljuset och ställer blinkersen på fast sken och tar bort spaken.
Nu har jag en gammal bil så det gör inget att det blir repor av barnvagnsdragande lattemorsor och söderhipsters som har ögonen på sin Iphone och går mitt i vägen.
Reclaim the city borde vara att köra sin volvo på cykelbanorna eftersom cyklisterna vinglar mitt i vägen trots att cykelbanor finns.
Skål
joel80 skrev:Jag gör som dig/er.. tycker det är tydligaste man kan göra i rondell.. även om vänsterblink inte är nödvändig kan det hjälpa andra att förstå var man ska. Sen slår jag så klart på högerblink när jag ska ut ur rondeller.. (så fort jag typ passerat eller är i höjd med sista avfarten jag inte ska ta.) En rondell är ju att räkna som en "egen väg" där det är enkelriktat.Håller fullständigt med och hur jag än vrider och vänder på det så är det inte jobbigt att blinka.
Kan jag genom att peta till den där lilla spaken underlätta för medtrafikanterna och inte minst mig själv så är det toppen.
Men själv ger jag snart upp och sätter i 100W xenon i halvljuset och ställer blinkersen på fast sken och tar bort spaken.
Nu har jag en gammal bil så det gör inget att det blir repor av barnvagnsdragande lattemorsor och söderhipsters som har ögonen på sin Iphone och går mitt i vägen.
Reclaim the city borde vara att köra sin volvo på cykelbanorna eftersom cyklisterna vinglar mitt i vägen trots att cykelbanor finns.
Skål
V70II D5 Summum AWD -13 Polestar