- tor 13 feb 2014, 23:56
Jag har en volvo automatare 850 -94 ans modell. Det är såhär att för ca två månader började den orangea pilen blinka och enligt felkoder här jag läst på forumet var det kylaren och växellådan som bråkade. Fick en kylare av min far (bättre begagnad) och vi installerade den enligt konstens alla regler, bilen fungerade utmärkt i en vecka sedan började den krångla igen. Det som hände med den gamla kylaren var att oljan och kylarvätskan "bytte" plats, växellådan var full av vattenolja och kylaren likadan. Med den "nya" kylaren i så fungerade det utmärkt i en vecka sedan vart det värre. Pilen började blinka och växellådan växlade riktigt konstigt när man körde, från 1an till 2an till treans växel för att sedan hoppa ned till 2ans växel och ligga kvar där då man gasade ytterst lite. Bilen vart konstigt nog lite trögare med. Dock till min förvåning då jag skulle backa upp bilen på en biltrailer och den vägrade backa. Noll respons när spaken stod på back (R). Jag höll på att få frispel.
Dock inne på en verkstad, påstår dem att det är motorhaveri och att motorn är full av vattnet. Då jag frågade om han tittat i motorn fick jag svaret: Nej men kylarbehållaren är full med olja så kan inte va något annat fel.
Så nu ber jag er kunniga människor om hjälp, Snälla hjälp mig få veta vad tusan det är för fel.
det är en VOLVO 854-516 GL/SE-PKT. Mvh Magnus
Dock inne på en verkstad, påstår dem att det är motorhaveri och att motorn är full av vattnet. Då jag frågade om han tittat i motorn fick jag svaret: Nej men kylarbehållaren är full med olja så kan inte va något annat fel.
Så nu ber jag er kunniga människor om hjälp, Snälla hjälp mig få veta vad tusan det är för fel.
det är en VOLVO 854-516 GL/SE-PKT. Mvh Magnus
jobb vore bra.