Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Haha.. jag vill se sån skatt på allt. Inte bara reservdelar.
Jag tänker mej IKEA just nu.. ja jävlar vad tomt det skulle vara och vilken väntetid alla skulle få på precis allt..
Användarvisningsbild
av SvenB
Som sagt, de vill minska lagerhållningen. Det är stora värden som inte ger något förrän de säljs. Om de bara behöver ligga ute med pengarna en kort tid är det en stor vinst. Helst ser de att de sålt varan innan deras leverantörsfaktura skall vara betald. Har inget med skatt att göra. Men givetvis blir det "knepigare" för de som handlar av den firman som driver igenom en sådan sak. Men de skall inte skylla på skatten. :)
av *pettson*
Eftersom mekonomen, autoexperten och några andra aktörer har så stora lager kan jag tänka mej att en del saker bränner.
Men dom bränner för aktieutdelningen, inte för företaget i sej. Har man inte sakerna i var butik, för butikerna är ju i stort sett tomma, ja då behöver man ha det på centrallagret. Ska man nu svänga lite och lagra dom hos leverantör, då kommer det bli väldigt spännande att vara med i någon kedja. Då ska du inte ligga en dag före med beställningen, utan 3-4 dagar före med densamma. Och går det snett så tja.. då är det 3-4 dagar till. Nej.. det lär inte hända hos någon som vill ha sina kunder kvar.

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]