- sön 02 feb 2014, 10:44
#831793
Går bet på detta..
Har kollat felkoder, men fick inget resultat. Har bytt LMM ett par gånger, och det är nog inte det. Vet inte om lambdasonden har något med det att göra, men är väl inte så insatt i sådant.
Grejen är också att det sitter ett extraktorgrenrör på bilen, och ett hemsmitt avgassystem där lambdasonden sitter monterad i katalysatorn, jämför jag med den andra 240;in på gården (en 87;a med b230f, dock LH 2.2 så en del skiljer väl) så sitter lambdasonden i grenröret - kan det vara det som orsakar problemet? Hade det suttit en förgasare på snurran så hade jag snabbt gissat på att choken inte riktigt stängde, men vad förorsakar samma symptom på en insprutningsmotor?
Luktar pengar om avgaserna ;)
Ett sista desperat försök att få den igenom SBP;s nålsöga kan kanske vara att fylla upp med E85?? I övrigt är bilen tokfin och har få mil, så det känns lite surt att den ska stå med körförbud.
Har kollat felkoder, men fick inget resultat. Har bytt LMM ett par gånger, och det är nog inte det. Vet inte om lambdasonden har något med det att göra, men är väl inte så insatt i sådant.
Grejen är också att det sitter ett extraktorgrenrör på bilen, och ett hemsmitt avgassystem där lambdasonden sitter monterad i katalysatorn, jämför jag med den andra 240;in på gården (en 87;a med b230f, dock LH 2.2 så en del skiljer väl) så sitter lambdasonden i grenröret - kan det vara det som orsakar problemet? Hade det suttit en förgasare på snurran så hade jag snabbt gissat på att choken inte riktigt stängde, men vad förorsakar samma symptom på en insprutningsmotor?
Luktar pengar om avgaserna ;)
Ett sista desperat försök att få den igenom SBP;s nålsöga kan kanske vara att fylla upp med E85?? I övrigt är bilen tokfin och har få mil, så det känns lite surt att den ska stå med körförbud.