Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Livlig fantasi? Jag? Tack!!!

Nu har jag kommit fram till vad du menade, men jag begriper inte ens med den livligaste fantasi hur du kommit fram till det: :-)-)
Lyckligtvis finns det endast två fylltrattar i hela Norrland! I bästa fall.
Ni som bor i Norrland upplever ni några problem med skoterförare ?

Var ett tag sen jag var uppe och körde nu men jag har aldrig varit med om någon som kört som en galning på skoter. Trots många skid semestrar och skoterturer.
Speciellt i Kiruna hos min gamla klasskompis han har heller aldrig nämnt något om olyckor på skoter.
Andis skrev:Ni som bor i Norrland upplever ni några problem med skoterförare ?

Var ett tag sen jag var uppe och körde nu men jag har aldrig varit med om någon som kört som en galning på skoter. Trots många skid semestrar och skoterturer.
Speciellt i Kiruna hos min gamla klasskompis han har heller aldrig nämnt något om olyckor på skoter.
jag ser inga problem, inga allvarliga iaf. bor i piteå och kör själv mycket skoter. men visst finns det idioter, men det finns det överallt
Av vad jag fått höra från folk som kör skoter i Norrland har jag hört att det går rätt lugnt till:
Man brukar åka ut i skogen för att kolla till ägorna.
Om man blir kaffesugen far man över sjön och överraskar någon bekant med ett fikabesök.
Man åker till affären och handlar mat. Man åker till macken.

Om man kör fort, så kör man inte fortare än vad man klarar av. De som kör för fort måste ju höra till någon minoritet yngre förmågor som inte klarar av att bedöma sin kapacitet jämfört med sin erfarenhet av skoteråkning.
Allinug skrev:Av vad jag fått höra från folk som kör skoter i Norrland har jag hört att det går rätt lugnt till:
Man brukar åka ut i skogen för att kolla till ägorna.
Om man blir kaffesugen far man över sjön och överraskar någon bekant med ett fikabesök.
Man åker till affären och handlar mat. Man åker till macken.

Om man kör fort, så kör man inte fortare än vad man klarar av. De som kör för fort måste ju höra till någon minoritet yngre förmågor som inte klarar av att bedöma sin kapacitet jämfört med sin erfarenhet av skoteråkning.

det där med att köra fort på skoter anser jag inte vara problemet. det går helt enkelt inte att köra särskilt fort efter våra skoterleder för dom är för smala och kurviga. är inte samma sak som att köra fort genom en by/stad med bil, då är det större problem med folk som kör där man inte ska köra, tex hyggen, på åkrar som är täckdikade. men det största problemet som jag själv anser är dom med slutburkar, deras maskiner låter förjävligt och högt, riktigt skrikande ljud som hörs flera km, och så kör dom runt i byn på åkrar och burkar och kör på rullen så dom har avgas rörets mynning uppåt mot husen, då det bara ekar mellan alla hus. DET är det stora problemet
Hei, det er jo nesten ulovlig å kjøre snøscoter i Norge uansett.
Først og fremst må man ha lappen på det, også får man kun lov til å kjøre det på noen plasser :p
Det er jo kun en dum lege som vil ha fartsperre på dom... Betyr inte at han bestemmer ;)
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]