Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zhwuwk
Hej

Jag skulle behöva veta vilka verktyg som behövs för att byta olja samt stift på en 850 t5. samt en enklare beskrivning på hur man går tillväga.
av Ricaro
För att byta tändstiften så behövs torxnycklar för att få bort tändstiftskåpan som sitter ovanför dem. (inte säker på vilken storlek) Sedan behövs tändstiftsnyckel av den smalare modellen med förlängare då tändstiften sitter en bit ner. Förhoppningsvis kan någon exakta storlekar, då jag itne har verktygen här och kan läsa av dem.
Sedan behövs hylsa 17 för att öppna bottenpluggen till oljetråget. En oljefilteravdragare kan vara bra att ha också. Glöm inte ny packning till pluggen sedan bara.

Hoppas att någon kan komplettera med rätt storlekar.
Senast redigerad av 1 Ricaro, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av #27
Hej välkommen till forumet.

Du behöver en 17mm ringnyckel och något att ta bort oljefiltret med typ stor poligrip.

Hissa upp bilen tappa av oljan och skruva bort oljefiltret montera oljefiltret med lite olja på o-ringen byt plugg packnigen dra ditt pluggen och fyll på olja.

Mvh Roger
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ricaro skrev:För att byta tändstiften så behövs torxnycklar för att få bort tändstiftskåpan som sitter ovanför dem. (inte säker på vilken storlek)(TX35) Sedan behövs tändstiftsnyckel av den smalare modellen med förlängare då tändstiften sitter en bit ner. Förhoppningsvis kan någon exakta storlekar, då jag itne har verktygen här och kan läsa av dem. (16 mm)
Sedan behövs hylsa 17 efter vad jag har läst på internet för att öppna bottenpluggen till oljetråget. En oljefilteravdragare kan vara bra att ha också. Glöm inte ny packning till pluggen sedan bara.

Hoppas att någon kan komplettera med rätt storlekar. Japp!

I sverige byter vi sällan komplett v&au[…]

Är inte gräns för varning 51mm? nor[…]

XC60 -21 lite frågor

Det orangea visar väl bara att det är ma[…]

Orginal polestarfälgar med et som svälje[…]