Men kul att höra att det inte påverkar förbrukningen.
Samt trevligt med din bra beskrivning av hur skillnaden blir. Bästa svaret jag fått hittils på vur skillnaden blir.
Är sjuk frestad på den får nog bli fram över
Moderator: Moderatorer
så drar den helt klart mer soppa. Den extra kraften ska ju hämtas någonstans ifrån.Andis skrev::DHar tyvärr ingen aning om hur T6 går, borde helt klart testas men har inte blivit av ännu. :) Ja den förbrukningen brukar väl stämma, har inte järnkoll då jag inte tittar så ofta men snittmätaren står på ganska precis 10.5 per 100km och den har jag inte nollställt på länge.
Ja jag kan tänka mig att det blir svårare att hålla igen.
Har du kört T6 något?om hur tycker du den är i jämförelse med en sån efter chippningen?
Något jag tänkt på är att original inställningen för 2,5T är den förvånansvärt lite skillnad i om man verkligen snål kör eller står på lite i stadskörning. Inte för att jag brukar tok köra men ändå. I stads trafik brukar skillnaden bli ca 1 dl milen för mig. Landsväg däremot går det att påverka 3 dl milen beroende på tempo. Lägsta jag lyckats med 0,8 l milen med 90 km/h i snittat över 47 mil. Högsta landsväg 1,1 l milen kommer dock inte ihåg snitt farten men ca 130-140 km/h.
Laddpunkten för pluspol är en järnt[…]
Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]
Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]