Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

220 känns lite saftigt. Jag hade kunnat ge det, men då är vi inne på känslokontot istället :) Då ska det helst vara en kul bil och inte främst rumpfraktare. Tack för tipset i alla fall! En S80 hade jag helst inte gett mer än 170-180 för.
S60 känns som sagt som en hyfsad kompromiss. Den är en volvo så den är bekväm och säker, men den är ändå fin att se på(i mina ögon åtminstone) och hyfsat kul att köra.

borg: vill helst ha en nyare kärra för krocksäkerhet, reservdelslager osv. Annars hade jag kört vidare i 960:n :)
S60 är verkligen ingen dålig motorvägsbil på nåt sätt heller. Tvärtom.
Jag tycker S80 är bättre på motorvägen jämfört med S60 möjligt vis att s80in känns lite föråldrad jämfört med S60in men det kanske kommer ut någon mer S80 med sportpaket summum dom är ju rätt fina har blåa mätartavlor bland annat, fanns som 10-11 har jag för mig. :)
Det landade på en hyfsat maxad V40 D3 aut :) Kändes som en bil med bra komfort, både stolar och ljudnivå, bra förbrukning, hyfsat stark motor(när polestar hittat in i den), tillräckligt med lastutrymme, och extremt hög säkerhetsnivå med driver support-paket, och VOC om olyckan skulle vara framme :) Dubblade förvisso min tänkta budget men vad fan, jag åker bil varje dag.
Tack för alla bra tips som kommit i tråden!
Grattis till nya bilen. :D :) :-)-)
Grattis! Vilken årsmodell blev det?!

Kommer det lite bilder snart också? :)
Just en V40 har jag tänkt som nästa "andrabil" i familjen.. Om det går ihop ekonomiskt bara... :)
Användarvisningsbild
av bem
Grattis!
Då blev det en ganska ny då - MY13 eller blev det rentav en MY14?
Diesel med dieselvärmare och VOC - det är en fin kombination (har styrt värmaren i min V70 My14 väldigt mycket via VOC appen så den har varit kanon ur den synvinkeln).
Nån bild på bilen vore kul att se.
Finns Polestar till D3?

Lycka till med nya bilen och hoppas du får många sköna mil med den.

/Bo
bem skrev: Då blev det en ganska ny då - MY13 eller blev det rentav en MY14?
Syftar du på VOC så kom ju första versionen av VOC redan 2011...
Eller var det nått annat som du gick på där som jag missade? :)
Användarvisningsbild
av bem
Nya V40 kom väl till MY13?
Det var det jag tänkte på.
VOC vet jag funnits ganska länge men hur länge man kunnat fjärrstyra värmaren via app - Volvo Heater Start eller numera med VOC appen - har jag inte koll på.

/Bo
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”-f[…]

Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]