NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steva77
Köpt en v50 men fick bara en nyckel å jag vill helst ha 2 plus jag vill att de tar bort den andra så inte bilen bara försvinner :)
Ngn som vet om/var man kan få ta på en begagnad helst då jag tror en ny e as dyr å va kostar de att koda om?
Användarvisningsbild
av joel80
Tror det är själva omkodningen som är dyr.. har läst priser i annat inlägg på forumet. Du kan kanske hitta om du söker.
av steva77
oki hittade de. En annan sak bara kan man köpa en begagnad å få den inprogramerad till min bil? eller måste man köpa en ny?
Användarvisningsbild
av ThomasT
steva77 skrev:Köpt en v50 men fick bara en nyckel å jag vill helst ha 2 plus jag vill att de tar bort den andra så inte bilen bara försvinner :)
Ngn som vet om/var man kan få ta på en begagnad helst då jag tror en ny e as dyr å va kostar de att koda om?
Tror jag betalade runt 2500kr för en ny nyckel, och jag har ett svagt minne av att programmeringen stod för ca 800kr av kostnaden.

.
Användarvisningsbild
av joel80
Låter billigt.. en kompis med en v50 1.8f MY06 ville ha en till och skulle få betala runt 5000kr. :(
av gögge
Det som är dyrt är nyckeln som man kan låsa upp dörren och handskfacket kanske dumt men jag struntade i den och körde bara en ny fjärris
åkte till bra bil i GBG och för 1800:- kodade dom bort den "försvunna nyckeln" samt fick en ny kodad fjärrisl tog ca 25min
Användarvisningsbild
av TommyP86
Finns oslipade nyckelämnen på ebay mycket billigare än på volvo.
av steva77
Har inte ngn nyckel i min så den kan dom väl inte göra om eller??
Så runt 2000 för en ny fjärr jag skiter i nyckel tror jag iaf =) Kan man programera om en gammal fjärr?
byta batteri i en fjärr kan man de själv?
Användarvisningsbild
av Dogfight
Jag har en nyckel liggande om du e intresserad o testa. Vet inte vad jag skall ta för den dock. Du kan höra av dig om du e intresserad. Den är från en MY12 med keyless. Bilen den hörde till är skrotad efter en olycka.
Dogfight
Användarvisningsbild
av grillchips
Sambon slarvade bort sin nyckel i våras och nyckeln dök inte upp förrän i slutet på sommaren.
Nåväl, jag var i kontakt med Volvo och det enda som går med begagnade nycklar är om en kod som finns på själva förpackningen till nyckeln följer med. Utan den = omöjligt. Ny nyckel och omprogrammering som gäller, samt borttagning av den gamla/försvunna/etc ur systemet vilket Upplands Motor Akalla ville ha drygt 2500kr för.

Jag föreslog att köpa nyckel online/skroten, begagnad då, men hon var stenhård med siffrorna som ska finnas på förpackningen.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]