- tis 04 feb 2014, 23:16
#832915
johan330 skrev: En flexifuelmotor ska du inte köpa. Dessa ska servas var 1 000:e mil, dessutom är de inte speciellt snåla. Beg. värdet på etanolmotorerna gör att bilen kan kännas prisvärd idag, men det förlorar du när du ska sälja den.Att man får göra en oljeservice mellan de ordinarie servicarna stämmer. Men för övrigt, har du någon erfarenhet av flexifuel eftersom du verkar vara säker på vad du skriver. För övrigt håller jag med dig beträffande D2, men den är dyrare i inköp, och flexifuel är inte något fel det heller.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo