- tis 04 feb 2014, 18:47
Först och främst ber jag om ursäkt att jag startar en tråd till men vill ha en egen för enbart detta.
ta gärna bort den andra istället...
Bilen gäller en V70 D3 -2011
Behöver all hjälp jag kan få nu hur jag bör göra....
Mina planer gick inget vidare då mitt garage som jag fick tillgång till idag var för kort så bilen fick inte plats...
I garaget fanns det tillgång till eluttag så jag tänkte köpa mig en laddare och ha den på för att det inte skulle bli problem med batteriet pga dieselvärmaren.
Nu måste jag fortfarande ha bilen utomhus i kylan och jag har 10 min till jobbet och 10 min hem från jobbet...
skulle behöva hjälp med hur jag ska lösa detta nu...
Jag kan ev ladda batteriet max 1gång i veckan förutsatt att det inte tar en hel dag för att ladda.
Och kör oftast nån längre sträcka på helgen med bilen.
Är det bara att lägga ner och skita i att köra med värmaren överhuvudtaget ?
Ställer man den på senare avresetid så går den ju jättekorta stunder vilket inte är bra ?
Den är ju helt underbar att köra med då det är varmt och skönt i bilen när man ska ha den...
Men har lite smått ångest över detta nu.
ta gärna bort den andra istället...
Bilen gäller en V70 D3 -2011
Behöver all hjälp jag kan få nu hur jag bör göra....
Mina planer gick inget vidare då mitt garage som jag fick tillgång till idag var för kort så bilen fick inte plats...
I garaget fanns det tillgång till eluttag så jag tänkte köpa mig en laddare och ha den på för att det inte skulle bli problem med batteriet pga dieselvärmaren.
Nu måste jag fortfarande ha bilen utomhus i kylan och jag har 10 min till jobbet och 10 min hem från jobbet...
skulle behöva hjälp med hur jag ska lösa detta nu...
Jag kan ev ladda batteriet max 1gång i veckan förutsatt att det inte tar en hel dag för att ladda.
Och kör oftast nån längre sträcka på helgen med bilen.
Är det bara att lägga ner och skita i att köra med värmaren överhuvudtaget ?
Ställer man den på senare avresetid så går den ju jättekorta stunder vilket inte är bra ?
Den är ju helt underbar att köra med då det är varmt och skönt i bilen när man ska ha den...
Men har lite smått ångest över detta nu.

- By Tomas803